Jag har varit med i drygt två år och kan inte säga att jag sett någon drastisk skillnad under denna tid, vare sig i innehåll eller attityder/bemötande. Kanske är det för kort tid för att se ett mönster.
Åtminstone under dessa år har det alltid funnits individer med problematiska inställningar, och lägg där till problemen med att uttrycka sig i skrift och få fram ironi, sarkasm m.m. så är det omöjligt att få ett helt smärtfritt forum. Är man inte infödd svensk är det också lättare att små skillnader i språk och uttryck gör att missförstånd ännu lättare smyger sig in, både som sändare och mottagare.
Ända sedan jag hoppade in har jag upplevt att det funnits en stor andel "snikenhet". Dit räknas även jag själv. Det kan handla om att utnyttja mistake fares, beställa reflexvästar, värva personer man inte känner, resa med tomma väskor och hoppas det blir försenade för att utnyttja försäkringar, utnyttja EU 261 även om en försening inte inneburit någon större nackdel, "manufactured spend", kompensation för Wifi eller IFE (In-Flight Entertainment) som man ändå inte hade tänkt utnyttja, tvivelaktiga statusmatchningar osv. osv. Alla är vi olika och tycker att dessa beteenden är mer eller mindre ok eller moraliskt fel.
Jag tror vi får leva med att det här kommer fortsätta var en stor del av diskussionerna här, och kanske fortsätta lägga fokus på att stoppa sånt som är direkt olagligt eller nära den gränsen.
För att återgå lite till ämnet, saknade forummedlemmar, kan jag bara hålla med om att det vore väldigt trevligt om
@Dr. Miles ville komma tillbaka och att vi alla tar det en smula mer lugnt med kritik och är försiktiga med ironi och annat som lätt kan gå förlorat i skrift.
Mina 2 öre.