Senaste nytt

Ökade antal platser i SAS Plus på longhaul flygningar. Succé eller fiasko?

Jag är imponerad att Business går så full helatiden. Jag jobbar ändå på en arbetsplats där de flesta är väldigt välbetalada, extremt sällan som det flygs business. Bara när man har tighta kundmöten dagen efter och behöver sömnen, annars är company policy att även på long-haul flygs det mestadels economy och för mer seniora är det ofta OK med Economy Plus/Comfort. Vilka företag är det som låter sin personal vischla runt i Business helatiden?

(Kanske skulle starta upp en tråd för att mappa upp var BC forum medlemmar helst ska jobba)

Min känsla är att SAS sällan är billigast i Ekonomi på long haul (Norwegian inte medräknade). Om man skall generalisera så är väl ekonomi resenärer i regel just prisjägare.

Nu reser jag förvisso alltid från Landvetter. Men av mina 2-3 semesterresor med familjen över atlanten per år, kan jag inte minnas att SAS varit billigast någon gång de senaste 10 åren. Såklart har de säkert det någon gång, men som sagt, oftast inte. Gjorde två snabba stickprov, och tycker det speglar min minnesbild ganska väl. Personligen tycker jag det är väldigt synd, då jag hellre hade connectat på ARN, CPH eller OSL än på LHR, FRA eller liknande.

upload_2017-2-11_16-50-26.png

upload_2017-2-11_16-52-48.png

3800kr för en tur och retur mellan Göteborg och Los Angeles måste ses som ett riktigt bra pris även om det är lågsäsong :). Nu lär de inte sälja så många biljetter till just det priset men ändå. Är det överkapacitet som tvingar ner priserna?

Toppen