Senaste nytt

Ökade antal platser i SAS Plus på longhaul flygningar. Succé eller fiasko?

JensE

Medlem
Var likadant på mina flighter för ungefär en vecka sedan mellan Arlanda och Chicago. Mest tätt satt folk i businesskabinen. Resten av planet var ganska tomt.
Jag boardade först och boarding complete kom 9 minuter senare.
 

Canadien

Medlem
Ja, dem brukar vara framtung även åt andra hållet. Har tvingats resa Plus två ggr ORD-ARN p g a full C-kabin och ingen möjlighet att uppgradera.
 

palmen

Moderator
Chicago är väl ökänt för att ha låg beläggning under vintern. Till Los Angeles k lördags var det nästan helt fullt i plus. 3 dagar innan avresa var det typ 5 lediga/blockade platser i pluskabinen, i stort bara mittplatser lediga.
 

Agö

Medlem
Chicago är väl ökänt för att ha låg beläggning under vintern. Till Los Angeles k lördags var det nästan helt fullt i plus. 3 dagar innan avresa var det typ 5 lediga/blockade platser i pluskabinen, i stort bara mittplatser lediga.
Det har väl sannolikt skett kannibalisering här kan vi utgå ifrån i takt med att SAS öppnat fler direktlinjer (MIA, LAX, BOS) från Skandinavien. @David berättade att det sammanlagt var 91 pax ombord förra veckan.
 

palmen

Moderator
Det har väl sannolikt skett kannibalisering här kan vi utgå ifrån i takt med att SAS öppnat fler direktlinjer (MIA, LAX, BOS) från Skandinavien. @David berättade att det sammanlagt var 91 pax ombord förra veckan.
Beror mycket på säsong och destination. 2 dagliga till Chicago över vintern är en för mycket, men de kanske har bra med cargo. Los Angeles gick bra i lördags, hem i söndags var strax över halvfullt och då var det en hel del som flyttat upp i Business också.
 

Agö

Medlem
Beror mycket på säsong och destination. 2 dagliga till Chicago över vintern är en för mycket, men de kanske har bra med cargo. Lax gick bra i lördags, hem i söndags var strax över halvfullt och då var det en hel del som flyttat upp i Business också.
Precis! Säkert bättre att flyga lax än passagerare i apkabinen. Blir spännande att höra från @flum vad frakten omfattade.
 

011430121

Medlem
Reste för två veckor sedan Frankfurt-Atlanta max 20% beläggning i ekonomi, 70% i C och en pax i LH plus vad nu de kallar den.
 

flum

Medlem
Kabinen var nästan helt tom men tydligen var det riktigt mycket cargo. Vi fick absolut inte byta säten och vi kändes väldigt "tunga" vid take off.
 

jumbooze

Medlem
Ja, dem brukar vara framtung även åt andra hållet. Har tvingats resa Plus två ggr ORD-ARN p g a full C-kabin och ingen möjlighet att uppgradera.
Reste plus till New York, Business var full, Plus nästan full och ekonomi hade alla mitt rader med en pax som hade liggplats... nästan som man vill ha downgrade med seatblock i de fallen.
 
Toppen