Senaste nytt

Bose QuietComfort 35 - trådlösa lurar

Både Europeiska flygsäkerhetsorganisationen och FAA plockade bort bluetooth från "förbjudetlistan" 2013. Att flygbolag säger alla radiosändare (vilket också SAS säger exempelvis) har ju bara med enkelhet att göra. Att de skulle säga radiosändare, förutom lågenergiradio så som bluetooth, är ju bara bökigt och skapar förvirring.

Tror det har med donglar att göra. Adapter-meckat iPhone7

För att med tidigare versioner av iPhone kan man använda en kabel mellan telefon och hörlurar.
Det går inte med iPhone 7 pga att det inte finns en utgång för hörlurar.

Jag har min adapter fastklickad på QC35-kabeln och den ligger i fodralet, så jag ser ingen skillnad jämfört med alla andra telefoner. "Problemet" är snarare universellt - man har köpt trådlösa lurar och tvingas använda tråden, för att vissa bolag är övernitiska.

Både Europeiska flygsäkerhetsorganisationen och FAA plockade bort bluetooth från "förbjudetlistan" 2013. Att flygbolag säger alla radiosändare (vilket också SAS säger exempelvis) har ju bara med enkelhet att göra. Att de skulle säga radiosändare, förutom lågenergiradio så som bluetooth, är ju bara bökigt och skapar förvirring.
De skulle kunna acceptera trådlösa lurar, som SAS gör. Klarar vissa bolag av det borde övriga inte ha några problem.

Jag vill minnas att Brussels t.om. formulerade sig specifikt mot BT, men jag minns inte exakt hur det stod.

Toppen