Senaste nytt

SAS lanserar ny mat/dryck i Business 1 februari 2017

Jag tror det, vet dock inte vad som funnits innan.
Vita:
Fontevecchia, Verdicchio dei Castelli di Jesi, Classico Superiore Marche, Italy, 2015
Delaunay, La Vignette Touraine Sauvignon Blanc, Touraine, France 2015.

Röda:
Collovray & Terrier "Cote Pierre Lys" Pinot Noir, Pays d'Oc, France, 2015
La Vie d'Arnaud Corbieres, France, 2014

Lite segt internet just nu för att ladda upp bilder på detta tyvärr

Lite tråkigt utbud på den röda sidan i mitt tycke.
Två viner från sydfrankrike. Säkert goda i sin kategori, men borde inte SAS kunna erbjuda åtminstone en Bordeaux i sitt sortiment?
Eller något kvalitetsvin från Italien (Piemonte, Toscana)? I den förra menyn fanns en s.k. "Supertuscan" men den var i ärlighetens namn inte speciellt god.
De två vita känns lite mer spännande - speciellt vinet från Touraine kan vara friskt till fisken.
Men även här skulle man önska t.ex. en oekad kvalitetschardonnay från Bourgogne eller varför inte en torr Riesling från Rheingau?

Jag tror det, vet dock inte vad som funnits innan.
Vita:
Fontevecchia, Verdicchio dei Castelli di Jesi, Classico Superiore Marche, Italy, 2015
Delaunay, La Vignette Touraine Sauvignon Blanc, Touraine, France 2015.

Röda:
Collovray & Terrier "Cote Pierre Lys" Pinot Noir, Pays d'Oc, France, 2015
La Vie d'Arnaud Corbieres, France, 2014

Lite segt internet just nu för att ladda upp bilder på detta tyvärr
Trevligt med en Verdicchio från Jesi! Den måste jag absolut testa. Hur är det med det söta? Fortfarande Sauternes?

Vem är hon? Om hon inte får en löneförhöjning så bör hennes chefer tänka om. Den var bättre än ölen ombord och för de som känner mig säger det ganska mycket!

Förälder till min sons kompis. En enormt engagerad person, i allt möjligt. Är purser och flyger long haul, men också inom Europa, tror jag. Jag får hälsa henne att drinken är uppskattad.

Förälder till min sons kompis. En enormt engagerad person, i allt möjligt. Är purser och flyger long haul, men också inom Europa, tror jag. Jag får hälsa henne att drinken är uppskattad.
Du får hälsa henne att den är grymt god. Problemet är bara att så mycket annat är så bra också :).

Har kommit igenom ölen, whiskyn, gin, vodka nu. Måste säga att drinken med whisky, ginger ale och äppelmust var makalöst god. Ölen är bra men inte top of the line, dock ljusår bättre än vad andra bolag serverar. Ginen både luktar och smakar bra med tydlig citrusdoft och smak, funkar bra med fever tree tonic. Vodkan faller mig inte helt i smaken, kanske är lite för varm. Ned Tonic är den dock helt ok.
Mackmyra whisky var helt ok, klasser bättre än standard glenfiddich eller annat blended som brukar serveras. Bara 4h kvar nu, synd att det inte är löjrom som vickning :)

Tyvärr är upload hastigheten på planet långsammare än en brevduva så ni får vänta på bilder tyvärr.

Har du testat hela sortimentet? All öl, all sprit, allt vin, inkl. dessertvin, samt kaffe, te och snacks?
Nej, dricker inte dålig öl så Carlsberg skippar jag. Vin kan jag inget om mer än, ej gott, ok, mycket gott. Har inte testat allt som funnits sedan tidigare utan bara det nya.
Kaffe dricker jag inte förutom ombord med bailey's (eller brogans som de brukar ha). Hade varit kul att få ett utlåtande av dig om allt ombord som faktiskt kan dessa saker. Ölen kan jag helt stå för vad jag recenserar, resten är på väldigt amatörmässig nivå.

Toppen