Idén är inte dålig... Undrar bara vilka lounger de ska in i isf. Egna lounger à la Mavia?
Finns det någon statistik på hur många Businessresenärer Norwegian har? De är ju lika dyra som SAS i Fullflex (bara baserat på de få gånger jag flugit DY) Sedan är ju deras FFP inte något vidare..
Medvetna resenärer som flyger med DY kan ju även kombinera med Diners lounge-access
Att de slutar att flyga till Finland tror jag är uteslutet... De har ju faktiskt pressat priserna rejält på Europalinjerna från/till Finland, till glädje för många.
Jag tror de bildar en egen allians med lågprisflygen i USA & Asien när/om de interkontinentala turerna startar. Kanske Southwest & Air Asia...?
Nja, om jag hade ett flygbolag med ett starkt varumärke på en viss marknad, som Norwegian har i Norden, skulle jag fundera ganska noga på om det lönar sig för mig att vara med i en allians och riskera flexibiliteten att göra precis de prioriteringarsom jag själv vill rörande mitt bolag. Det lockar några nya köpstarka allianstrogna kunder, men det är väl inte alls säkert att dessa spenderar tillräckligt pengar för att täcka nya kostnader som genomgående biljettering, bagagehantering och loungeinträden.