Senaste nytt

Norwegian flyttar till terminal 5 på Arlanda flygplats

Det ryktas på ett annat forum att oneworld och skyteam flyttar till T2. Om det är sant eller inte vet jag ej.

Vill minnas att jag flög från T2 med BA för 3-4 år sedan. Då hade de en lounge där. Minns inte vem som drev den,men den vara ganska lik Menzies som finns i T5.

Det stämmer att alla Oneworld bolag flög från T2, även Air Portugal gjorde det. Anledningen till att Oneworld flyttade till 5:an var för att erbjuda en bättre service till sina statusmedlemmar och businessclasspassagerare. På 2an hade man ingen tillgång till Fast track som på 5:an. Det fanns en lounge på 2an. Alledes innanför svängdörrarna man passerar när man ska till bagagebanden. När oneworld bolagen flyttade ifrån 2an ville ARN profilera T2 som en lågpristerminal. Nu när DY flyttar till 5an, Air Berlin troligtvis flyttar till T5 och Germanwings slutar flyga finns det inte många bolag kvar. Såg dessutom att spanksa Vueling avser att flyga från T5. Men som någon skrev, kanske Skyteam flyttar till 2an. Det skulle passa dem då de idag inte har någon fast-track för premium passagerare och statusmedlemmar hos ex. FB. Men det är bara spekulationer och har inte blivit bekräftat från vare sig Swedavia eller Skyteam bolagen. Kanske någon som var med på Skyteams event fick höra något annat?

Har flugit som BA-silver ett par gånger från ARN och vid samtliga tillfällen har OW-fast track varit obemannad. Senast jag flög BA från ARN var nov -11.

Delvis gillar jag detta men delvis inte. Tycker att lågprisbolag ska inte få tillgång till den "fina" T5:n. Hmmm. Kul att de expanderar men tyvärr gillar inte deras planer att i framtiden anställa deras flygande personal i SE via ett estnisk uthyrningsfirma som de gör i FI. Vi vet ju hur blir det med deras long-haul base i New York och Bangkok och avgångar med lokalpersonal.

Jag är fortfarande motvillig att flyga med DY om det inte är ett måste. :confused:

Så mycket bättre än SAS. Tyvärr. Fräschare plan. Skönare stolar. Wifi. Bättre priser.

Rykten går om att T2 blir en OW terminal. Finnair, BA, Iberia. Finns två lounger där sedan innan BA flytten för ett par år sedan.

Toppen