Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

Hur tänker ni vid användning av 2-4-1? Om biljetter släpps 330 dagar i förväg och de (i princip) försvinner samma dag de släppts, då är det svårt att få användning av sin 2-4-1 voucher om man vill flyga hem från samma destination 1-2 veckor senare? Själv hade jag stora problem att hitta ARN-HKG och tillbaka. Tillslut hittade jag ARN-HKG och PVG-CHP-ARN, vilket gör att vi passar på att göra Shanghai lite kort också.

Hur tänker ni vid användning av 2-4-1? Om biljetter släpps 330 dagar i förväg och de (i princip) försvinner samma dag de släppts, då är det svårt att få användning av sin 2-4-1 voucher om man vill flyga hem från samma destination 1-2 veckor senare? Själv hade jag stora problem att hitta ARN-HKG och tillbaka. Tillslut hittade jag ARN-HKG och PVG-CHP-ARN, vilket gör att vi passar på att göra Shanghai lite kort också.
Boka vilken resa som helst hem och boka sedan om den till något annat som passar bättre.

Kan bara instämma med vad som skrivits tidigare, sök, sök, sök.
Jag brukar vara extremt oflexibel när det gäller datum(barn varannan vecka, skollov mm) men flexibel när det gäller destination. Har dock alltid hittat bra bonusresa, både med SAS och Star Alliance. Vill du åka med SAS är min uppfattning att PVG är den destination där det är lättast att hitta awardplatser. Även om resmålet är viktigast för mig personligen, är det ju väldigt trevligt att prova lite olika flygbolags businessprodukt.
När det gäller Uniteds sökmotor brukar jag aldrig kryssa i "nonstop only", du kan ändå sortera på "stops" senare, kanske ser du något intressant alternativ resväg/flygbolag?

Jag bokade för några månader sedan Plus åt ena hållet Business åt andra HKG - ARN för 2 personer, avresa i juli. Det fanns då ett antal datum med business biljetter för två, detta var alltså långt senare än 330 dagar innan.

Jag bokade nyss av vår midsommarresa Stockholm - Los Angeles med SAS så kanske finns 2 platser i Business - vet dock inte när/om avbokade bonusresor dyker upp igen i bokningssystemet som bonusresor. Vi hade ut fre 23 juni och hem tors 6 juli. De fanns inte tillgängliga när jag kollade för några minuter sedan.

Jag bokade nyss av vår midsommarresa Stockholm - Los Angeles med SAS så kanske finns 2 platser i Business - vet dock inte när/om avbokade bonusresor dyker upp igen i bokningssystemet som bonusresor. Vi hade ut fre 23 juni och hem tors 6 juli. De fanns inte tillgängliga när jag kollade för några minuter sedan.

Tack för tipset! Jag ska hålla lite extra koll på dem datumen!

Toppen