Senaste nytt

Boka SAS Business award - Hur hittar ni platserna?

Som jag skrev tidigare så har jag tittat på MIA, LAX, SFO, EWR, HKG, PVG, NRT.
Jag förstår att ingenting är omöjligt (samt att vissa går åt snabbare än andra) men jag startade tråden för att jag ville förstå bättre hur man ska hitta biljetterna.

Finns till PVG 3/5, 4/5, 5/5, 16/5, 24/5, 25/5 etc så jag håller med agehall här: sök mer! :)

Lycka till med sökandet.

De mer konstruktiva svaren var dock tips kring när biljetterna släpps, vilka sidor man kan använda etc. Eftersom jag aldrig bokat en award-biljett förut och inte hittade info om just SAS Business award så startade jag tråden.
Allt finns skrivet om i massor. Finns ju guider etc om hur man söker och de gäller även för SAS.

När awards släpps vet ingen förutom flygbolaget. Det finns vissa hålltider då vi vet att det tidigast kan släppas awards, men det kan dyka upp närsomhelst mellan nu och den bortre gränsen.

Så kontentan är att man måste söka, söka och söka. Finns inga genvägar - då hade vi redan skrivit spaltmeter om det.

Är det max 2 award säten i C som släpps per flight?
Nej.

Om du vill betala lite i skatter, boka SAS till valfri destination i USA (t.ex ORD), och boka connection (på en award) för vidare resa. Inrikes USA är det låga skatter, så det blir marginell prisskillnad i skatter

Toppen