Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Ingen som tror på en linje till Mumbai eller Bangalore ?
Många har ju outsourcad sin IT till indier i dessa 2 städer och de som gjort detta skulle definitivt behöva åka dit oftare för att hålla koll på indierna - bl a SAS själva...

/ TT

Nej, inte Ottawa
Jag skulle gärna ta en direktlinje till Ottawa. Räcker med 4 dagar per år, två i varje riktning. Så länge jag får välja datum? :)

Ottawa är väl för övrigt knappast en stor flygplats. Både Calgary och Edmonton är betydligt större. För många som flyger till Montreal och tar tåget kanske?

Jag skulle gärna ta en direktlinje till Ottawa. Räcker med 4 dagar per år, två i varje riktning. Så länge jag får välja datum? :)

Ottawa är väl för övrigt knappast en stor flygplats. Både Calgary och Edmonton är betydligt större. För många som flyger till Montreal och tar tåget kanske?
Är en ganska fin biltur Montreal->Ottawa. Ca 2.5h i lugnt mak.

En vinterlinje till Sydafrika; Johannesburg eller Kapstaden hade varit toppen.
Kan bara hålla med, men SAS strategi är att trafikera norra hemisfären så inte troligt att vi får se repris på nedan inom en snar framtid :(

IMG-20161126-WA0010.jpg

Varför inte återuppliva gamla Asien-mjölkpalls-flygningen CPH-Tokyo med 6-7 mellanlandningar på vägen?
Eller en ny jorden runt linje som PanAm, TWA och BOAC körde på 60-70 talet ? Måste ju bli succé :)

Toppen