Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Kan så vara, men för de allra flesta blir det bra mycket billigare i längden att boka Go och vaska biljetten (eller betala lite avgifter, beroende på avtal) de få gånger det skiter sig. Så resonerar i alla fall företaget jag jobbar på.

Nu börjar vi komma en hel del off topic, men om jag köper en SAS Go biljett hyffsat tidigt mellan ARN-CPH går den på 900kr, en plus på 1699kr. Ska jag sedan vaska go-biljetten och köpa en ny dagen innan kostar det mellan 900-1400kr till. Ska jag köpa den samma dag är vi närmare 2000kr.

Det beror därför bara på hur många gånger man bokar om, och bokar av sina resor. Gör man det sällan så visst, då kanske det inte är prisvärt. Gör man det ofta är prisskillnaden ganska liten, dessutom får du en del andra förmåner (fast track, lounge, prioboarding, extra bagage) som ibland väger upp den ganska lilla prisskillnaden. Dessutom tycker jag man ganska ofta får ett ledigt mittsäte i plus.

2 veckor i förväg skulle du nog spara företaget mer pengar på att flyga norwegian och ryan via skavsta. Vi prioriterar alla olika saker.
 
Nekad polarrulle på SK163 idag. Blev rätt irriterat i plus. Första crew ut påstod att det inte fanns. När andra vagnen kom lastad med rullar frågade jag igen men nekades. De hade "bara" 18 st. som var reserverade för minus. När försäljningen sedan var klar kom vagnen tillbaka med ett gäng rullar. Jag nekades även denna gång. :mad:
 
Nekad polarrulle på SK163 idag. Blev rätt irriterat i plus. Första crew ut påstod att det inte fanns. När andra vagnen kom lastad med rullar frågade jag igen men nekades. De hade "bara" 18 st. som var reserverade för minus. När försäljningen sedan var klar kom vagnen tillbaka med ett gäng rullar. Jag nekades även denna gång. :mad:
Skriv och kräv 5000 poäng.
 
Nekad polarrulle på SK163 idag. Blev rätt irriterat i plus. Första crew ut påstod att det inte fanns. När andra vagnen kom lastad med rullar frågade jag igen men nekades. De hade "bara" 18 st. som var reserverade för minus. När försäljningen sedan var klar kom vagnen tillbaka med ett gäng rullar. Jag nekades även denna gång. :mad:

SAS i sitt essé!!!:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
 
Nu börjar vi komma en hel del off topic, men om jag köper en SAS Go biljett hyffsat tidigt mellan ARN-CPH går den på 900kr, en plus på 1699kr. Ska jag sedan vaska go-biljetten och köpa en ny dagen innan kostar det mellan 900-1400kr till. Ska jag köpa den samma dag är vi närmare 2000kr.

Det beror därför bara på hur många gånger man bokar om, och bokar av sina resor. Gör man det sällan så visst, då kanske det inte är prisvärt. Gör man det ofta är prisskillnaden ganska liten, dessutom får du en del andra förmåner (fast track, lounge, prioboarding, extra bagage) som ibland väger upp den ganska lilla prisskillnaden. Dessutom tycker jag man ganska ofta får ett ledigt mittsäte i plus.

2 veckor i förväg skulle du nog spara företaget mer pengar på att flyga norwegian och ryan via skavsta. Vi prioriterar alla olika saker.

Absolut inte, Skavsta ligger nästan 50 mil bort. Fortsätter flyga från Landvetter. Och som sagt, för egen del kvittar Go eller Plus inrikes. Typ samma sak. Longhaul är en annan femma.
 
Skriv och kräv 5000 poäng.
Flög igår med SK113 - skippade FreshBite och begärde polarrulle. Inga som helst problem sa flygvärden. Frågade om det fanns några restriktioner och fick svar att de inte hade hört talas om några särskilda regler på inrikes i varje fall. Tycker som Agö - skriv och klaga!
 
Nekad polarrulle på SK163 idag. Blev rätt irriterat i plus. Första crew ut påstod att det inte fanns. När andra vagnen kom lastad med rullar frågade jag igen men nekades. De hade "bara" 18 st. som var reserverade för minus. När försäljningen sedan var klar kom vagnen tillbaka med ett gäng rullar. Jag nekades även denna gång. :mad:

Det låter som personal som inte vet vad fan de sysslar med. Om de så bara har 1 st ska den rimligen gå till personen som betalar för gratis mat och dryck ombord, inte de som kanske köper något.
 
Toppen