Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Om dom skulle ha den typen av noteringar så är ju snarare risken att man blir stämplad som klagobert och får ingenting om man drar det för långt (detta syftar verkligen INTE på något sett på @Agö utan är endast en allmän reflektion).
Jag väljer alltid mina fighter. Detta tycker jag dock en principfråga som ytterst handlar om vilken produkt SAS vill erbjuda. Rullen i sig är förstås oväsentlig, det är värre ställt med hur man marknadsför en produkt jämfört med verkligheten.

Ikväll på Lla-Arn utannonserades inte "fresh bite" utan "en lätt måltid"! för plusresande. Dock inga problem att få en rulle för mig, däremot fick några andra pax svaret att "jag vet inte om vi har, ska se", men sedan kom rullar till dem också.

SK163 fyra rullar delades ut( som fanns i vagnen) sen var det nej dom är till försäljning i Go. Jag satt för långt fram så jag fick...

SK163 fyra rullar delades ut( som fanns i vagnen) sen var det nej dom är till försäljning i Go. Jag satt för långt fram så jag fick...

Jag tycker att det resonemanget låter pinsamt. Har jag bokat en resa i plus vill jag ha något att äta (och har faktiskt alltid fått en polarrulle, som jag skrev tidigare) och med tanke på den typiska prisskillnaden tycker jag att det är rimligt att alla i plus får precis vad de vill ha innan de säljer en enda polarrulle i minus.

En polarrulle kostar SAS vadå? 10kr? Är det ens något de ska bråka om?

Jag tycker att det resonemanget låter pinsamt. Har jag bokat en resa i plus vill jag ha något att äta (och har faktiskt alltid fått en polarrulle, som jag skrev tidigare) och med tanke på den typiska prisskillnaden tycker jag att det är rimligt att alla i plus får precis vad de vill ha innan de säljer en enda polarrulle i minus.
En polarrulle kostar SAS vadå? 10kr? Är det ens något de ska bråka om?
Håller helt med dig, men en polarrulle kostar nog det dubbla när den ligger i "vagnen", det är stora hanteringskostnader på det som serveras ombord på flyg. Mitt förslag ta bort trekantsmackorna och ha även polarrullen på övriga linjenätet i alla fall ut från Skandinavien.
Helt fantastisk över 300 inlägg om en ca. 20 centimeter brödbit, dock en delikatess som vi måste kämpa för!
Livets höjdpunkt, 1D, A320neo, Cola Zero och tunnbrödsrulle, kalla mig gärna livsnjutare.

IMG_0218.JPG

Renklämmans återkomst! (Synd bara att det inte var på SAS...)

Idag var jag med om något nytt i jakten på denna åtråvärda smörgås. Flög ARN - KLR med SK191 i GO. När väl vagnen kom till mig så frågade jag om de hade polarrullar. Fick då svaret: "Inte till försäljning...".

Antingen så var det en felaktig meningsbyggnad från henne eller så har de börjat med ett nytt koncept för att förvirra mig. Jag tyckte mig nämligen se polarrullar på vagnen. :D Ska göra ett nytt försök på vägen hem nu.

Toppen