Senaste nytt

Poängvärde SAS Business Award

Riktigt så långt är det väl ändå inte? GC Map säger att det är strax över 11h...

Jag kollade bara i Joels Trollerilåda och där stod det 12:45 ut och typ 11:50 hem... Gick in och kollade United:
upload_2017-1-20_9-1-8.png

Funderar skarpt på en GOT-MUC-MEX och sedan hitta en linje till USA med en vettig C cabin. Tog en snabbtitt och jag hittade bara mindre & tråkiga C (A319 etc) till Canada och USA... Men det kanske finns någon flight med 767 eller liknande...

Räknas bara själva F-flighten? Eller även upplevelsen på marksidan? Tänker FRA vs MUC med Lufthansa F.

Självklart räknas helheten men för 150K så kan iaf jag tänka mig att "nöja mig" med FCL i MUC ;)
Loungen i München är absolut inte dålig i jämförelse med terminalen i Frankfurt.
Den där flighten till MEX tänkte jag testa någon gång också. Jag gillar de långa flighterna österut när jag ska sova.

Efter en snabb titt så måste ju MUC-MEX (Nord Am.) vara riktigt bra värde för poängen i F... 150K för 12-13h i F per väg... Den destinationen hade jag bokat i F. :D
Det är väldigt bra värde för poängen! Jag åkte den sträckan för några månader sen. Det tråkiga är bara att det är en nattflygning så jag sov bort mer än hälften av resan! :eek: (man kan ju inte motstå lufthansas sköna sängar i F!) Nu var verkligen mexico city en jättehäftig stad som är väl värd ett besök, men får jag åka Lufthansa F igen tar jag mycket hellre en 8 timmars dagflight än en 12-timmars nattflight!

Toppen