Senaste nytt

SAS nya hemsida

Finns det någonstans?
Jag tittade på exempelvis London flera månader i framåt och det finns bara Plus (med ombokning till samma klass) och Saver, samtliga avgångar alla datum jag valde.
Verkar bara finnas kvar inrikes och inom Skandinavien vad jag kan se på classic.sas.se.
På nya sas.se verkar det vara kryssrutan som bestämmer om du är Full Flex eller inte inom Skandinavien. Förvirrande...

/ TT

Att välja säten verkar ju helt hopplöst. När jag försöker så blir det bara en enda stor blå skärm med texten Tillbaka till min bokning
bokasäte.jpeg

Edit: och när jag försöker boka säte på classic.sas.se så står det så här:
andrabokning.jpeg

Och efter att jag bytt land så står det så här:
other.jpeg

Last edited:
Ok, SAS.
Jag tycker att denna beta side är så buggy att ni måste dra i handbromsen. Den är inte mer än en beta version av någonting som kanske kommer fungerar nån dag i framtiden.
Ni tappar ju rejäla pengarna varenda dag.
Och förtroende.
Gör om, gör rätt!

Den där lilla grafiken som visar resan inklusive mellanlandningar måste var någon funktion som antingen blivit fantastiskt populär bland många flygbolag eller så är det någon funktionalitet Amadeus lagt till för nu har jag sett den på flera bolags bokningssidor inklusive Americans europeiska sidor (som nyttjar Amadeus)... Skönt att de fokuserar på grafiskt lullull i stället för att göra en bra och fungerande bokningsdialog :(

Jag har också försökt välja säte idag, omöjligt. Har någon lyckats?
Testade nu bara för att, och det funkade utmärkt att välja säte på flight senare i veckan. Men jag skickades förstås till gamla sidan för att göra det. Gick in under mina resor, valde resa, och klickade på sätes-symbolen.

Testade nu bara för att, och det funkade utmärkt att välja säte på flight senare i veckan. Men jag skickades förstås till gamla sidan för att göra det. Gick in under mina resor, valde resa, och klickade på sätes-symbolen.
Underligt nog så fungerar det på vissa av mina bokningar, men inte andra. Alla bokade på samma sätt via hemsidan och bara SAS flighter.
Sedan är det rätt underligt att man skickas vidare till gamla sidan på befintiliga bokningar, men kommer till en helt nydesignad seating sida för en ny bokning.

Jag såg just en underlig sak till, under mina resor så kan man trycka på en resa och få en, faktiskt ganska tilltalande, grafisk representation av bokningen. (även om inte all funktionalitet finns där) Av någon underlig anledning så kommer jag till den gamla sidan på en av mina bokningar. Det är helt konsekvent varje gång jag trycker på just de bokningen så kommer jag till gamla sidan. Det är en helt vanlig bokning gjord på sas.se och betald med pengar.

Jag har även poängbokningar gjord av Tallinn med 2-4-1, och dom visas liksom alla andra bokningar med den nya layouten. Någon mer som sett samma fenomen?

@aldrighemma Jag hade bara en gammal bokning sedan tidigare, en Amex 2-4-1 bokad online. Varje gång jag klickade på "Mina resor" så kom jag direkt till den bokningen i den gamla vyn.
Provade att boka en ny award nu precis, så nu får jag upp vyn med de två bokningarna i den nya layouten. Den gamla bokningen visas fortfarande i den gamla layouten om jag klickar på den medan den nya bokningen visas i den nya layouten.

Toppen