hg1980
Medlem
Hej,
är så arg så jag inte vet vad jag skall ta vägen, men skall försöka att skriva sansat. Har spenderat två timmar med kundtjänst på AMEX Elite och BA.
Bokade i tisdags flygbiljetter för XXXXXkr på ba.com och betalade med mitt AMEX Elite. Beloppet blev sekunden senare reserverat. Allt gott so far.
Dagen efter, ser jag beloppet (uppdelat i antalet resenärer) debiterat på mitt konto, fine. Problemet är att reservationen ligger kvar (och således gör att mitt kreditutrymme är dubbelbelastat). Detta är också fallet idag, nu tre dagar efter jag gjorde köpet.
AMEX säger att en reservation/hold kan ligga kvar i 10(!) dagar. BA säger att det fått sina pengar och inte har någon hold.
Någon som varit med om detta? Nu har jag bara haft AMEX i en månad, men på de typ 50-100 transaktionerna jag gjort hittils (inklusive flygbokningar på sas.se, AMEX Kundtjänst sa att resebiljetter är annorlunda), har de snyggt gått från en reservation till en transaktion dagen efter. Har använt Eurocard i 15 år och aldrig varit med om något liknande.
Problemet (och anledningen till att jag blir så upprörd) är att jag laddat på rätt så rejält första månaden, och ligger nu för nära kreditlimiten för att kunna boka en biljett jag behöver köpa idag, allt detta pga den extra reservationen.
Blir också rejält orolig för framtiden, om alla flygbokningar på ba.com skall ligga dubbelt i 10 dagar, blir ohållbart att använda AMEX då.
Input?
är så arg så jag inte vet vad jag skall ta vägen, men skall försöka att skriva sansat. Har spenderat två timmar med kundtjänst på AMEX Elite och BA.
Bokade i tisdags flygbiljetter för XXXXXkr på ba.com och betalade med mitt AMEX Elite. Beloppet blev sekunden senare reserverat. Allt gott so far.
Dagen efter, ser jag beloppet (uppdelat i antalet resenärer) debiterat på mitt konto, fine. Problemet är att reservationen ligger kvar (och således gör att mitt kreditutrymme är dubbelbelastat). Detta är också fallet idag, nu tre dagar efter jag gjorde köpet.
AMEX säger att en reservation/hold kan ligga kvar i 10(!) dagar. BA säger att det fått sina pengar och inte har någon hold.
Någon som varit med om detta? Nu har jag bara haft AMEX i en månad, men på de typ 50-100 transaktionerna jag gjort hittils (inklusive flygbokningar på sas.se, AMEX Kundtjänst sa att resebiljetter är annorlunda), har de snyggt gått från en reservation till en transaktion dagen efter. Har använt Eurocard i 15 år och aldrig varit med om något liknande.
Problemet (och anledningen till att jag blir så upprörd) är att jag laddat på rätt så rejält första månaden, och ligger nu för nära kreditlimiten för att kunna boka en biljett jag behöver köpa idag, allt detta pga den extra reservationen.
Blir också rejält orolig för framtiden, om alla flygbokningar på ba.com skall ligga dubbelt i 10 dagar, blir ohållbart att använda AMEX då.
Input?