Beror ju på hur du värdesätter det hela, klart större chans att få plusgrade till Business om du sitter i Plus än om du sitter i GO.Jag är nybliven EBD. Åker första longhaul som EBD nu i feb ARN-EWR. Är det värt att lägga bud till plus på 10k poäng/pers och hoppas på att de uppgraderar vidare till C?
Om du gjorde bokningen som EBG skulle jag kontakta SAS och be dom ändra så att det står EBD på din bokning, annars riskerar du nog att inte få en Courtesy Upgrade pga det
Vi verkar dela på tur och otur. Jag har aldrig fått en CU och reser också oftast på helger.Jag har väldigt mycket tur i så fall då den hittills har kickat in på varannan resa i snitt. Tror mycket har att göra med när man åker, jag åker nästan uteslutande longhaul på fredag-söndag och på linjer med A330. Enda bokningen på A340 fick jag dock bump till Business från GO.
Flyger du mycket A340 jämfört med A330?Vi verkar dela på tur och otur. Jag har aldrig fått en CU och reser också oftast på helger.
Flyger bara från ARN men vet inte vilken typ men antagligen som duFlyger du mycket A340 jämfört med A330?
Jag flyger ju nästan uteslutande från Arlanda och då blir det A330 och den pluskabinen är ju rätt stor.
Det är bara A330 stationerade på Arlanda (2 motorer), en A340 har 4 motorer och utgår från Köpenhamn normalt sätt.Flyger bara från ARN men vet inte vilken typ men antagligen som du
Ja, och nej. Du får fler baspoäng om du uppgraderar med Plusgrade, men reser man så lite att man knappt når Diamond så blir det väldigt få resor som kan vara aktuella för Courtesy Upgrade så då har det ringa värde. Gratis dryck är ju en ganska billig förmån så räkna själv vad 90 ben inrikes gånger 5kr coca-cola kostar. Eller 25 ben EU gånger 20kr Mikkeller.Kan "kjøpe" meg opp til Diamant viss jeg oppgraderer med PlusGrade.
Spørsmålet er om det er verdt det?
Hvor ofte har dere fått gratis oppgradering på Long Haul?
Mikkeler kostar 65kr ombord eller 1400p.Eller 25 ben EU gånger 20kr Mikkeller.