Bättre sent än aldrig....
Vaknade tidigt och fick denna påminnelsen, vilket också betydde hemresedag.
Eftersom jag ville ha lite tid i loungerna på LAS och att det var utcheckning kl12 så beräknade jag att åka från hotellet den tiden vilket betydde 3h på mässan. Jag ville se bilhallen idag som befann sig på Tech East - North Halls så nu var det bara att äta frukost och gå iväg.
Frukost som vanligt på frigolittallrikar med plastbestick och kaffe, juice ur frigolitmuggar.
Google Maps säger 25 min promenad till Tech East (LVCC) men jag har gått varje dag på runt 10-12 min.
Hade inte tänkt tanken på att kolla avståndet till de andra mässhallarna som sista dagen, på vägen hem från Sands, visade sig ligga ungefär på samma avstånd.
För att komma till North Halls så kunde man gå utomhus förbi bygget och runt på andra sidan, eller, genom mässhallen och därmed få en liten extra snabbtitt om jag missat något. I rulltrappan tar jag några översiktsbilder på South Hall - Ground Level.
Nu befinner jag mig på LVCC - South Hall - Upper Level och går igenom hallen för att komma till North Hall.
Där gick jag förbi något som vi fått en del förfrågningar från kunder om, nämligen Wacom´s Bamboo Folio som är en smart elektronisk notebook.
I takt med att mobiltelefonerna blir större och större så kan man säkert köpa till en penna och få liknande funktioner i nuvarande mobil (Samsung Galaxy S6 Edge) men den är inte optimal. Skulle haft en Samsung Note 7 som var anpassad för ändamålet men vi vet ju alla hur det gick med den.
Ganska häftig sugkopps-spegel/glas-putsar-apparat.
Kanske något för städföretagen här men väntar på en batteriversion innan jag importerar en container.
2017 01 07 17 46 21 - Sendvid
"Snygg" designhögtalare med grymt ljud!
Smarta hem-prylar. Inte lika smart och snyggt som Fibaro (återigen).
Intressanta FLIR saker där priset låg på 199 USD för en som tog en FLIR bild och 299-399 USD för en som hade en riktigt häftig over layer funktion där den tog två bilder som man kunde alternera på genom att dra på skärmen och se nästan som en röntgenbild i FLIR format. Tog kontaktuppgifter och ska försöka få tag i Svensk ÅF för testbeställning till en kund.
Såg curved monitors för kontoret för första gången i Tokyo i somras när jag var där och trodde det skulle bli en hit med massor av beställningar.
Tydligen finns inget intresse alls för det för vi har inte sålt någon, utbudet generellt är väl sådär och på mässan såg jag bara ett par producenter som visade upp dessa i sin monter. Någon som använder och kan säga något om för/nackdelar?
För alla BusinessClass.se-barn som inte har råd med QC35. Ett företag som endast visade upp headset för barn.
Hade köpt ett par direkt om det inte var för att man inte fick handla något på mässan (om man inte var kvar till de stängde dagen efter då det tydligen var MYCKET give aways från alla på mässan).
I takt med att Apple (och andra) släpper produkter med noll utgångar/portar så är det bra att marknaden kan leverera snygga adaptrar, portar och tillbehör. Satechi har jag handlat lite från tidigare och vet att de har riktigt snygga tillbehör i Apple´s alla färger till ganska bra priser.
En husbil med helikopter.....
Eftersom Dropbox strular för mig med dubbletter av många bilder så tänkte jag införskaffa en Synology NAS som får stå hemma.
Pratade en del med en representant och fick bra demo om hur det funkar. Verkar vara riktigt prisvärt, bra och lättanvänt. Har kollat på D-Links och andra leverantörers motsvarighet men ingen som är så bra på alla punkter anser jag.
Varsågod... en promotionkod till något.
Smartboard/e-writer. Vet inte om han var otydlig eller om det stämmer men den kostade tydligen 5000 USD.
Tror jag kör vidare med min whiteboard och blädderblock.
På väg ut ur hallen så gick jag förbi en av flera pop-up livesändningsstudios.
Tog en bild på en fet Ford och såg inte förrän efteråt att det var en Amex Lounge där!
Klev in och skulle ta en kaffe men hade såklart lagt Amex Platinumkortet på hotellet så kom inte in. Inträdet var annars gratis mot uppvisande av CES badge + Amex Platinum. Såg inte ut att missa allt för mycket då den var i princip proppfull med minglande CES deltagare.
Är inte alls bilintresserad på detaljnivå så gick igenom hallen och tog lite bilder på diverse.
Mercedes hade en jättemonter och visade som vanligt upp sina framtidsprylar.
Förra året den här:
Från:
BenzInsider.com - A Mercedes-Benz Fan Blog - Latest Mercedes-Benz news, reviews and rumors
Detta år en Vision Van.
På lik linje med att jag aldrig har förstått Victoria Secret´s årliga modeshow där kvinnor springer runt med flaxande fjädrar på ryggen i kombination med en lädermask och stringtrosor, så har jag aldrig förstått dessa Conceptbilar. Har någon, någonsin, sett en av dessa futuristiska fordon eller en kvinna med lädermask, stringtrosor och flaxande fjädrar på våra gator i Sverige?
Heja Sverige!
En av flera testbilar där man kunde köra runt med VR-glasögon
Eldrift.... såg ut att väga 3 ton så lastbilskörkort är väl att rekommendera för att åka till lokala matbutiken.
Det var allt jag hann med dag 3 innan det var dags att gå tillbaka till hotellet, packa väskan och bege sig till shuttlebussen som skulle gå kl12:30. Återkommer med rapport om hemresan.