Senaste nytt

Inofficiell BC resa till Manchester

För att det inte är BusinessClass.se som arrangerar resan, det är medlemmar på forumet som på eget bevåg drar ihop dessa träffar. Har inget med BC att göra förutom att informationen till träffen finns på forumet.

Ok, jag förstår. Det betyder att jag inte kan arrangera ett officiellt besök på något flygrelaterat!?

Jag vill inte vara "näsvis", men är det inte vi BC-medlemmar som "gör" hela sajten - utan oss är det inte mycket värt!?

Ok, jag förstår. Det betyder att jag inte kan arrangera ett officiellt besök på något flygrelaterat!?

Jag vill inte vara "näsvis", men är det inte vi BC-medlemmar som "gör" hela sajten - utan oss är det inte mycket värt!?
Det spelar ingen roll vilka som bidrar med materialet i forumet, forumet är bara en del av BC.
Du kan arrangera hur mycket officiella besök som är flygrelaterade, dock inte i BCs namn om inte BC (med ägare mm) står bakom detta.

Är det möjligt att arrangera ett besök på flygledarstationen (atc eller vad det kallas)?
Det är osannolikt att det går att få ihop, för mycket säkerhetsproblem och logistikproblem. Vill man göra flygrelaterat skulle jag tro att man ska titta på att ordna en privat visning av concorde som står i viewing park på flygplatsen, ett annat alternativ är att ordna en visning på avro museum som ligger på nedlagda woodford. Där byggde man flygplan i många år inklusive Avro Vulcan (den gamla kärnvapenbomaren).

Jag har svårt att veta riktigt hur mina helger funkar för jag har inte hunnit planera mina privata resor så långt än, men jag ska göra mitt bästa för att haka på och i värsta fall kanske jag kan dyka upp på aktivitet och åka till jobbet efteråt eller liknande beroende på skift.

Jag är väldigt intresserad av detta (då komer jag se till att en polare dessutom flyger in från Isle of Man). en bit på vägen till kort av ädlare valör ju...

/Ola

Toppen