Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Någon som vet vad brukar Amex ha som minimiårsinkomst för nya sökande för just SAS-branded kort? Finns det några förändringar i det här avseendet efter ändringar från ett betalkorts-Amex till ett kreditkorts-Amex? Jag har fast inkomst även om årsinkomsten i jämförelse är rätt så liten. Skulle dock inte vilja ha en onödig förfrågan att belasta min UC. Dumt att be någon att värva mig på forumet heller om jag vet att ansökan inte kommer att gå igenom.

Kommer ihåg när jag ringde Diners ett år (?) sedan och jag blev sur när dem uppgav (enligt mig) en helt orimlig minimiårsinkomst utan någon möjlighet till flexibilitet/diskutera saken.

Det finns ingen speciell minimuminkomst. Man tittar på en mängd faktorer som inkomst (inte bara detta år), utestående krediter, UC, gift/sambo/singel, hyresrätt/brf/hus, barn, var du bor, hur gammal du är, anmärkningar, etc. Min uppfattning är att inkomstkraven är relativt låga om all annat är i hyfsad ordning.

Någon som vet vad brukar Amex ha som minimiårsinkomst för nya sökande för just SAS-branded kort? Finns det några förändringar i det här avseendet efter ändringar från ett betalkorts-Amex till ett kreditkorts-Amex? Jag har fast inkomst även om årsinkomsten i jämförelse är rätt så liten. Skulle dock inte vilja ha en onödig förfrågan att belasta min UC. Dumt att be någon att värva mig på forumet heller om jag vet att ansökan inte kommer att gå igenom.

Kommer ihåg när jag ringde Diners ett år (?) sedan och jag blev sur när dem uppgav (enligt mig) en helt orimlig minimiårsinkomst utan någon möjlighet till flexibilitet/diskutera saken.
Du kan väl testa att kontakta Amex och fråga ungefär vad som krävs. Jag hade ingen jättehög inkomst när jag skaffade mitt första amex men hade ju även en bostadsrätt med låg belåning som jag antar på något sätt stärker mitt case.

Runt 150 000kr har jag för mig är minimum.

Jag har precis skaffat Amex Premium.

Min deklaration har visat -3 SEK i inkomst senaste 3 åren eftersom att jag har bott utomlands. Jag skrev 150000 SEK som inkomst i min ansökan till Amex då det är ganska exakt den summan jag har tjänat sedan jag flyttade hem i somras. Blev direkt accepterad och hade kortet i brevlådan 5 dagar senare.

Med tanke på att jag inte behövde skicka in några lönespec eller liknande så har inte Amex så höga krav för acceptera någon.

Hade point sweep 26 januari. När kan man vänta sig poängen?
Jag som har ett debet card (ingen fast kreditgräns) är lite orolig att få ett kreditkort (fast kreditgräns) när gilitighetstiden går ut. Någon som vet hur det funkar?

Hade point sweep 26 januari. När kan man vänta sig poängen?
Jag som har ett debet card (ingen fast kreditgräns) är lite orolig att få ett kreditkort (fast kreditgräns) när gilitighetstiden går ut. Någon som vet hur det funkar?
Jag har fått nya debet kort efter att de började med kreditkorten.Och jag har inte hört någon som rapporterat något annat heller.

Kortets giltighetstid har inget med ditt avtal att göra så du kommer fortsätta ha ditt nuvarande betalkort tills dess att du väljer att byta till något annat.

Jag har fått nya debet kort efter att de började med kreditkorten.Och jag har inte hört någon som rapporterat något annat heller.

Ok, tack för svaren. Jag kommer hålla hårt i mitt Amex.

Toppen