Senaste nytt

Semilive: Varför 63h resa är roligare än 31h - CES 2017 rapportering

Incheckat bagage eller inte?!

• Total voters
    94
Du kan säkert hitta billiga biljetter med SAS till LA eller SF och sedan köpa en separat inrikesbiljett eller köra bil om man gillar sånt från LA
SAS har bra priser i SAS Plus om man bokar i god tid (inte pga förköpskrav utan för att A klass tillgänglighet försvinner).

Stockholm-Los Angeles T/R kostar ca 6.500 SEK inkl. skatter.

Fare basis: ALSXTRA

[Premium Economy] Sverige-Världen T/R, SAS, från 6.250 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vill man ha anslutningsflyg till/från Las Vegas med, då blir det dyrare. Fare basis: PLSXTRA för 6.520 SEK exkl. skatter.
Så runt 9.500 SEK inkl. skatter skulle jag tro.

Frågan är, hade loungen Star Alliance Gold logo?

02cbc0b10a8d5e72f166b28ddd554369.jpg

Jag har använt det ganska många gånger, ja. Däremot brukar man behöva hala fram det faktiska kortet (och helst inte ett cobrandat Amex för då får man ofta en föreläsning om att de inte har samarbete med dem längre), det brukar inte räcka att ha det på boardingpass.
Exakt det var det som var orsaken! De ville se det faktiska kortet då boardingpasset med EBG status inte räckte och/eller mitt Amex med status.

Du kan säkert hitta billiga biljetter med SAS till LA eller SF och sedan köpa en separat inrikesbiljett eller köra bil om man gillar sånt från LA
Vågar nog aldrig köpa en separat biljett i USA! Inte ens (eller kanske speciellt?) med SAS med tanke på tråden här på forumet.

Extra utgifter du åkt på, som middagar, hotell e t c som inte flygbolaget betalat kan du få för. Ej för outnyttjade hotellnätter tror jag dock. Se till att betala med Amexet så blir det lättare med claimen. Går annars oxo, men då kan man behöva skicka in kvitton.

På tal om det... Är ju Award 2-4-1 betald med SAS Amex Elite. Något att hämta här då EU261 blir knepig?

Extra utgifter du åkt på, som middagar, hotell e t c som inte flygbolaget betalat kan du få för. Ej för outnyttjade hotellnätter tror jag dock. Se till att betala med Amexet så blir det lättare med claimen. Går annars oxo, men då kan man behöva skicka in kvitton.
Då ska jag skicka in kvittot på hotellmackan på 4 USD! :)

Har inga andra utgifter.... än. Får se hur det blir med bagaget.
Ska titta i forumet hur det är med kompensation från United för sveda och värk. Med facit i hand hade jag ju verkligen inte behövt ta snabb taxi mellan JFK och EWR igår. Den på 140 USD och första natten i Vegas bokat genom Hotels.com (betalt med Amex) för 150 USD känns lite sura menmen.

• Gilla
Reactions: Gus
SAS har bra priser i SAS Plus om man bokar i god tid (inte pga förköpskrav utan för att A klass tillgänglighet försvinner).

Stockholm-Los Angeles T/R kostar ca 6.500 SEK inkl. skatter.

Fare basis: ALSXTRA

[Premium Economy] Sverige-Världen T/R, SAS, från 6.250 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Vill man ha anslutningsflyg till/från Las Vegas med, då blir det dyrare. Fare basis: PLSXTRA för 6.520 SEK exkl. skatter.
Så runt 9.500 SEK inkl. skatter skulle jag tro.
Kunde inte tolka reglerna. Gäller den för bokning nu och utresa 3-4/1-2018 med hemresa 7-8/1-2018?

Toppen