Senaste nytt

Semilive: Varför 63h resa är roligare än 31h - CES 2017 rapportering

Incheckat bagage eller inte?!

• Total voters
    94
Nej alltså, byta i USA/Kanada så här års är inte kul. Fastnade i Chicago förra året, i New York året innan och i Montreal året dessförinnan. Försöker alltid boka byten i Europa numer under vintersäsongen.

Nej alltså, byta i USA/Kanada så här års är inte kul. Fastnade i Chicago förra året, i New York året innan och i Montreal året dessförinnan. Försöker alltid boka byten i Europa numer under vintersäsongen.
Krävs det att du går igenom immigration vid transit i Canada också? Då blev ju även AC en no-go för resor till Mexico..

Agehall är ju ingenjör (tror jag?) och vet säkert redan detta, men för andra nyfikna: bilderna har ingen storlek satt så webbläsaren vet inte hur mycket plats man ska reservera för dem när man ritar sidan. Alltså måste sidan dimensioneneras om hela tiden varje gång en bild laddas och storleken blir känd. Borde vara ganska lätt fixat, om det finns några tekniker kvar som kan fixa buggar i forumet vill säga.
Som med mycket annat har det redan diskuterats: http://www.businessclass.se/forum/threads/skala-om-bilder.27339/

Redan 30 juni 2015 tyckte Agehall att reserapporterna var mer eller mindre oläsbara ;).

Hallå Hallå.... i stridens hetta så var jag lite förbannad och skulle inte flyga United mer men när de sa att kön var minst 4h så var jag inte så glad (hade inte ätit frukost än). Sen hittade man plötsligt mer personal, öppnade upp en hel del security checks och plötsligt tog det bara 20min att ta sig igenom. Nu sitter jag här i United Club Loungen för 3e gången och äter lite frukost.

När man flyger till tex SFO så har man tillgång till loungen med boardingpass, förutsatt att du flyger business eller first. När jag blev ombokad igår så hade jag ju nytt boardingpass EWR-LAS och då har man INTE tillgång då Las Vegas av någon anledning inte ingår i det här loungeupplägget. När jag visade mitt gamla EWR-SFO boardingpass kom jag ändå igenom. Frågade om det hade gjort någon skillnad som *A Gold men det gjorde det inte.

Flyger man till LAS (som jag gör idag) utan gamla boardingkort så har man inte tillgång till loungen och färskt ur minnet att *A Gold inte heller har det så trodde jag det var kört. Hur som helst slängde jag upp TK´s Guldkort (det första jag hittade i plånboken) och då kom jag igenom utan problem.

Nu är jag så taggat på att komma iväg från EWR att jag frågade om jag kunde få komma med UA1179 kl09:30 istället men den var knökfull. Hon frågade om jag hade incheckade väskor (då det behövs minst 1h att flytta väskorna mellan bokningar) så berättade jag hur det var att de var någonstans efter ett inställt flyg igår. Jag skulle ha fotat hennes min när jag sa det men om jag skulle texta en bild så såg hon ut ungefär så här:

"Höjda ögonbryn, sittande blick. HAHAHA yeah right that bag is gone"

Är det bara rubriksättaren som tycker att denna liveberättade reserapport blir bättre och bättre ju längre det lider? Ju fler timmar desto roligare, eller hur var det? :rolleyes:

Visste inte om jag skulle skriva "roligare", "spännande", "förjävlig" eller "bättre" och just nu passar väl ingenting så... .det får stå.
Det är LITE roligt ändå...... hemresan ser jag ju fram emot också med lite Kanadensisk loungehopping.

Frågade om det hade gjort någon skillnad som *A Gold men det gjorde det inte.

Flyger man till LAS (som jag gör idag) utan gamla boardingkort så har man inte tillgång till loungen och färskt ur minnet att *A Gold inte heller har det så trodde jag det var kört. Hur som helst slängde jag upp TK´s Guldkort (det första jag hittade i plånboken) och då kom jag igenom utan problem.
Det låter konstigt. Som *A Gold har du ju tillgång till lounge på inrikes i USA även när du flyger ekonomi. Tror de måste missuppfattat frågan. Eller haft lite otur när de tänkte i stressen.

Visste inte om jag skulle skriva "roligare", "spännande", "förjävlig" eller "bättre" och just nu passar väl ingenting så... .det får stå.
Det är LITE roligt ändå...... hemresan ser jag ju fram emot också med lite Kanadensisk loungehopping.
Det gäller ju att du kommer fram till din destination i tid för att hinna med flyget hem!

Vad det gäller bilder så är det ett "problem" första gången man laddar tråden och det är bilder i den. Man måste vänta klart till allt laddat färdigt för att sidan inte ska hoppa som en stutsboll.
Med lite slöare uppkoppling på mobila enheter kan det ju ta ett tag att ladda dessa.

Jag ser dock inga som helst problem med bilder då det verkligen förhöjer intrycken i en tråd om hur någon upplevt saker och ting. När man lägger till sina bilder bör man trycka på thumbnail knappen när de infogas så skalas de ner lite i alla fall.

//Moderator

Det låter konstigt. Som *A Gold har du ju tillgång till lounge på inrikes i USA även när du flyger ekonomi. Tror de måste missuppfattat frågan. Eller haft lite otur när de tänkte i stressen.
Jag gick ut och frågade och det var så att när jag visade boardinkortet igår (EWR-SFO) så står det EBG på det men

Jo fast just till Las Vegas har man väl inget val än att byta i USA om man bortser från DY´s direktflyg" och BA från LHR.
Kanske försöka hitta plats på SAS iallafall nästa gång.

Toppen