Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det gäller bara first va?
Bokade Sthlm-Zürich-Miami Swizz Business med EB och 241.
Tyvärr blir det återresa med SAS Plus.
Hur står sig Swizz business jämfört med dom andra?

SWiss business är fullt bokningsbart med EB, har själv GOT-ZRH-BKK bokat med LX för tillfället.Deras business produkt ligger väl snäppet under toppskiktet i *A dvs Ana/Singapore/Eva

Tack Doktorn.

Hittade detta:

och detta:
Why Thai Airways only releases two award seats at a time... - One Mile at a Time

Så det kan nog gå om man bokar två, och sedan kommer det upp två nya då thai verkar släppa dem i block om två.

På First?
Någon som har samma erfarenhet rörande C? För vår det är det 4 C som jag skall få till i sommar, finns visserligen här och där med andra bolag (turkish, swiss, austrian) men Thai skulle vara smidigast 1 rutt..får nog ta och ringa Tallin och kolla om de kan testa..

Jag bokade Thai BKK-ARN i C, 2+2. Dock inte med EB/AMEX 241 som ni pratar här. Detta var 2015.

SWiss business är fullt bokningsbart med EB, har själv GOT-ZRH-BKK bokat med LX för tillfället.Deras business produkt ligger väl snäppet under toppskiktet i *A dvs Ana/Singapore/Eva

Kanon!
Försökte få en resa med SAS business men gick vet på alla, om jag inte skulle flaxa över till västkusten först, vilket jag inte ens kollade då det blir en för dryg flygning.

Igår hittade jag business med Air Canada men hade inte alla uppgifter så jag kunde inte boka.

Någon som har flugit United Polaris sedan dom lanserade den?

Tänker givetvis kolla LH first class när det närmar sig.

Går det att resa 2 vuxna och ett barn under 2 år som sitter i knät på 1 voucher, eller räknas det som 3 personer även om bara 2 säten används?

Sitter på min award flight i Lufthansa First, och idag dök det upp tillgänglighet i First på returen (som jag har i Business)...
Om jag förstått allt rätt så kan jag inte ändra till First på returen, eller?

Har två frågor som jag hoppas någon kan svara på. Har bokat 2-4-1 resa CPH-ARN-HKG för mina två barn . Plus dit och Business hem. Själv bokade jag Plus Saver på samma flighter. Är EBD. Nu till mina frågor:

1. Jag själv kan begära Plusgrade på ditresan, men går det väl inte att uppgradera barnens Plusbiljett? Är CU möjlig i så fall? Antar att sannolikheten är minimal när det gäller award biljett.

2. På hemresan har jag begärt Plusgrade för att kunna sitta med mina barn. Kommer möjligheten att begära uppgrade now även efter det att resan har påbörjats? Vi är borta 15 dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen