Om man drar gränsen för minst EBD så är det ingen "cornflakes-status" enligt mig, även om det inte är direkt svårt att flyga in Diamond om man så önskar (finns ju en tråd om detta). Kan ju dock hålla med att om det är upp till besättningen om de ska följa detta eller inte så lär det inte bli av på shorthaul, men var skulle man dra gränsen för hur många EBD i Go det ska vara för att man ska servera dom först?På long haul, i SAS Business, bör detta definitivt gå att ordna. Andra bolag lyckas ju.
Senast gick jag bak till galley och flörtade lite med tjejerna för att säkra en Wallenbergare när jag satt på rad 6.
Med tanke på att SK-status är cornflakes-status och short haul-flighter ofta är fyllda med statuspassagerare, kombinerat med att besättningens entusiasm är... minst sagt varierande, så är det nog omöjligt att få det att fungera på short haul.
Det har diskuterats en del i tråden om bästa platser i SAS Business hur servering av mat borde gå till (utifrån önskemål här i forumet).
Vad tycker ni, ska personer med högre status få välja mat före de med lägre status i samma kabin?
Detta går även att applicera på servering av dryck/snacks på shorthaul. Jag skulle gärna se att man fick lägga beställning först på shorthaul om man är diamond eller högre och sitter i GO. Jag har oftast nödutgångsplatsen vilket resulterar i att man blir serverad absolut sist, på kortare sträckor blir det ibland lagom till att man börjar gå ner för landning. De som serverar från bakre galleyt skulle kunna ta lite snabba beställningar från Diamonds/Pandions som sitter i GO och servera detta direkt från en bricka innan de kör ut med vagnen.
Nej.Vad tycker ni, ska personer med högre status få välja mat före de med lägre status i samma kabin?
Hahahaaa!Crew har ju (*trumvirvel*) iPad!
Fast på den linjen det oftare mer Plus än Go när statuspaxet åker, så kanske ändå inte omöjligt.Om man har ett fullsatt plan på en "statustung" linje som ARN-CPH så gissar jag att det ofta finns för många EBD+ i Go så att det skulle bli alldeles för kaotiskt och förvirrande att hantera.