Senaste nytt

Hjälp med vettiga priser Stockholm till Berlin helgen 26-28/5

MWi

Medlem
fru MWi och jag ska på bröllop i Berlin 27/5 och håller på och försöker hitta vettiga priser på biljetter och i nuläget verkar enbart norsken ha någorlunda humana priser om man inte vill åka med Ukraine International (beror möjligen på att det är Kristi flygare). Söker därför hjälp av alla kloka här!

1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Berlin
  3. När vill/behöver du resa ut? 26 alt 27 maj (måste vara på plats senast 12:00 27 maj)
  4. När vill/behöver du komma hem? 28 maj så sent som möjligt på kvällen
  5. Hur länge vill du vara borta? 2 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna (fröken MWi får stanna hemma denna gång)
  7. I vilken kabinklass? Ekonomi (är *G och OneWorld sapphire)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance alt OneWorld
  9. Vad är din budget? (per person) 2000-2500
  10. Vad är det viktigaste för dig? En billig resa som gärna erbjuder lite lounge-hoppning. Vi kan tänka oss en något krokig resa om det erbjuder något kul Lounge-stopp på vägen. Vi kan tänka oss en flight som börjar på fredag eftermiddagen och tar oss till Berlin så att vi är framme på lördagsmorgonen/förmiddagen
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Enligt ovan

Det lär komma kampanjer över den helgen även om det är en "stor reshelg" rent generellt. SAS ska väl ha en 1.000.000 billiga biljetter imorgon som eventuellt går att nyttja. Redan nu finsn biljetter under 2000 kronor med SAS men ska det stämma på era önskade tidpunkter blir det någon hundring dyrare
upload_2017-1-2_2-57-53.png

Alternativt tar ni SAS-flighten på fredagen och hem med annat bolag på söndag. Norwegian för ca 1200 kronor verkar vara billigast just nu.

• Gilla
Reactions: MWi
Som nämnt ovan, drive på biljetter till Berlin sker kontinuerligt.
Är där rätt ofta och betalar under 1000kr tur&retur.

SAS dit, sen Norw/Air Berlin hem brukar tendera att vara billigast (om du nu vill hoppa över SAS resan hem)

Det är ju Kristi Himmelsfärdshelgen. Det skulle förvåna mig om SAS reade ut hemresan på söndagen, så brukar det inte vara. Antagligen är det redan bokat en hel del och detta blockas nog från kampanjer av olika slag. Vore spännande att sätta detta på bevakning.

Det är ju Kristi Himmelsfärdshelgen. Det skulle förvåna mig om SAS reade ut hemresan på söndagen, så brukar det inte vara. Antagligen är det redan bokat en hel del och detta blockas nog från kampanjer av olika slag. Vore spännande att sätta detta på bevakning.
Nu med 1.000.000 billiga biljetter så är inte hemresan på söndag utread i alla fall

• Gilla
Reactions: MWi
Nu med 1.000.000 billiga biljetter så är inte hemresan på söndag utread i alla fall
Precis, det brukar vara så med denna typ av extremt populära avgångar i samband med storhelger. Snarare skulle jag nog slå till nu för att säkra att detta inte sticker iväg ännu mer. Har haft en hel del påskresor till London och det har alltid tenderat att vara riktigt dyrt hem (>3500 kr enkel).

Precis, det brukar vara så med denna typ av extremt populära avgångar i samband med storhelger. Snarare skulle jag nog slå till nu för att säkra att detta inte sticker iväg ännu mer. Har haft en hel del påskresor till London och det har alltid tenderat att vara riktigt dyrt hem (>3500 kr enkel).
Enig, om det nu är helt bestämt att de ska åka den helgen skulle jag boka något nu på en gång. Utresa med SAS känns som en no brainer för 299 kronor om tiden passar, hemresan kan man ju välja valfritt bolag som man tycker fungerar. Det lär som sagt inte bli så mycket billigare

Toppen