Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Som sällanresenär med mest möjlighet att kvalificera via legs så fungerar detta som kampanj alldeles utmärkt, sen skulle man så klart inte tacka nej till en ToR i Biz till USA/Asien för 8k, men det är en annan femma =}
 
Kan ju vara så att vissa avgångar kostade 1000 kronor enkel men sänktes till 349.
Det går inte bara utgå från billigaste flighten.
Ordinarie pris till London är väl från 349 kronor och på Now or never brukar det vara 299. Ingen stor besparing men det brukar öppna upp biljetter på avgångar som tidigare varit väldigt dyra.
Så kan det vara, jag har inte gjort någon vetenskaplig genomgång men tycker det finns ett mönster där redan dyra biljetter forsätter vara dyra (kring veckoslut) och redan billiga biljetter blir något billigare.
Now or Never tycker jag mer och mer förlorar sin charm. Det hade varit roligare om SAS hade reat ut färre biljetter, men gett bättre erbjudande (Plus, Business, kring veckoslut) för att få det hela lite mer som ett jippo och en chans att faktiskt få en riktigt bra deal. Sen kanske ett sånt upplägg inte ger SAS samma ekonomiska effekt. Som det är nu blir det allt mer av ett antiklimax och ett "jaha?" på torsdagkvällar.
 
Så kan det vara, jag har inte gjort någon vetenskaplig genomgång men tycker det finns ett mönster där redan dyra biljetter forsätter vara dyra (kring veckoslut) och redan billiga biljetter blir något billigare.
Now or Never tycker jag mer och mer förlorar sin charm. Det hade varit roligare om SAS hade reat ut färre biljetter, men gett bättre erbjudande (Plus, Business, kring veckoslut) för att få det hela lite mer som ett jippo och en chans att faktiskt få en riktigt bra deal. Sen kanske ett sånt upplägg inte ger SAS samma ekonomiska effekt. Som det är nu blir det allt mer av ett antiklimax och ett "jaha?" på torsdagkvällar.
Det är nog bara att titta på denna tråd, nästan 2000 svar och över 250k visningar. Tror SAS lyckats riktigt bra här med denna kampanj. Det får oss att varje torsdag gå in på SAS sida och leta resor, ibland hittar man något som passar och andar gånger avstår man. Vad som är bra för person 1 är inte alltid detsamma som för person 2. Vet inte hur ofta jag bokar på dessa torsdagar men jag skulle gissa att omkring 75% av mina bokningar sker på now or never, ca 20% sker när det är friends & family och 5% sker på ordinarie priser.

Miami för 2300 kronor, Hong Kong för 2500 kronor, Tokyo för 3000 kronor tycker jag är riktigt bra priser och det har varit bra tillgänglighet på dessa också. Även plus som funnits neråt 5000 kronor några enstaka gånger är riktigt bra. Det gäller som sagt att plocka russinen ur kakan men acceptera att man inte alltid får en kaka som passar :)
 
Det är nog bara att titta på denna tråd, nästan 2000 svar och över 250k visningar. Tror SAS lyckats riktigt bra här med denna kampanj. Det får oss att varje torsdag gå in på SAS sida och leta resor, ibland hittar man något som passar och andar gånger avstår man. Vad som är bra för person 1 är inte alltid detsamma som för person 2. Vet inte hur ofta jag bokar på dessa torsdagar men jag skulle gissa att omkring 75% av mina bokningar sker på now or never, ca 20% sker när det är friends & family och 5% sker på ordinarie priser.

Miami för 2300 kronor, Hong Kong för 2500 kronor, Tokyo för 3000 kronor tycker jag är riktigt bra priser och det har varit bra tillgänglighet på dessa också. Även plus som funnits neråt 5000 kronor några enstaka gånger är riktigt bra. Det gäller som sagt att plocka russinen ur kakan men acceptera att man inte alltid får en kaka som passar :)
Generellt är antalet inlägg och visningar i en tråd ett rätt dåligt sätt att mäta något, och visst, personligen skyr jag Go på longhaul och resor inom Europa står arbetsgivaren för i 95% av fallen så för mig har denna kampanj sällan gett mycket av värde medan situationen kan vara helt annorlunda för andra.
Annars tror jag du nämner något viktigt här, att det i princip alltid finns någon sorts rea på SAS för Go (och någon enstaka gång Plus). Normalpris har blivit undantaget, vilket gör att ett reapris jämförs med tidigar reapriser och därmed inte framstår som något kap.
 
Generellt är antalet inlägg och visningar i en tråd ett rätt dåligt sätt att mäta något, och visst, personligen skyr jag Go på longhaul och resor inom Europa står arbetsgivaren för i 95% av fallen så för mig har denna kampanj sällan gett mycket av värde medan situationen kan vara helt annorlunda för andra.
Annars tror jag du nämner något viktigt här, att det i princip alltid finns någon sorts rea på SAS för Go (och någon enstaka gång Plus). Normalpris har blivit undantaget, vilket gör att ett reapris jämförs med tidigar reapriser och därmed inte framstår som något kap.
Det beror på vad man vill mäta. På BusinessClass är ämnet i alla fall intressant och mer eller mindre varje vecka är det någon som står i startgroparna vid 12-tiden och är otålig som en 4-åring på julafton för att få reda på vart veckans kampanjer blir. Now or never är inte en kampanj riktad mot affärsresenärer på samma sätt som kampanjer på klippkort och travelpass inte vänder sig till "semester-resenärerna".
 
  • Gilla
Reactions: mry
Det beror på vad man vill mäta. På BusinessClass är ämnet i alla fall intressant och mer eller mindre varje vecka är det någon som står i startgroparna vid 12-tiden och är otålig som en 4-åring på julafton för att få reda på vart veckans kampanjer blir. Now or never är inte en kampanj riktad mot affärsresenärer på samma sätt som kampanjer på klippkort och travelpass inte vänder sig till "semester-resenärerna".

Berätta gärna vem veckans kampanj var riktad mot ??Jag tror inte affärs- eller semester resenärerna hoppa jämfota denna vecka. Det är inte riktig Now or Never känsla.

Men förra veckan var bra. Det håller jag med om.
 
Kan det vara så enkelt att SAS helt kallt räknade med tomt-i-plånboken-samt-på-semesterkontot-efter-jul-syndromet och därför hade ett låt oss säga minde attraktivt erbjudande?
 
Berätta gärna vem veckans kampanj var riktad mot ??Jag tror inte affärs- eller semester resenärerna hoppa jämfota denna vecka. Det är inte riktig Now or Never känsla.

Men förra veckan var bra. Det håller jag med om.
De som har släkt och familj utspridda i Sverige var nog en bra målgrupp. Har man jobb att utföra i Umeå så passade det säkert bra också
 
Kan det vara så enkelt att SAS helt kallt räknade med tomt-i-plånboken-samt-på-semesterkontot-efter-jul-syndromet och därför hade ett låt oss säga minde attraktivt erbjudande?

Hoppas inte det då det vanligtvis är tomt i svenska plånbok i Januari.
De som har släkt och familj utspridda i Sverige var nog en bra målgrupp. Har man jobb att utföra i Umeå så passade det säkert bra också
Speciall riktat till @NotRyan ???

Du får hålla med om att den var lite dålig i veckan.
Men det kan ju bara bli bättre nu.
 
Hoppas inte det då det vanligtvis är tomt i svenska plånbok i Januari.

Speciall riktat till @NotRyan ???

Du får hålla med om att den var lite dålig i veckan.
Men det kan ju bara bli bättre nu.
Den var lika dålig för mig som alla andra veckor då inget passar, dvs ca 40ggr per år.
Så länge det inte är helt tomt i plånboken är det ju perfekt med billiga biljetter
 
Toppen