Ordniarie pris var 399:- till Umeå. Kampanjen sänkte till 349:-. Att kalla det Now or Never är inget annat än ett skämt.Jag reser inte inrikes så ofta men 350 enkel väg låter billigt nästan oavsett destination i Sverige.
Ordniarie pris var 399:- till Umeå. Kampanjen sänkte till 349:-. Att kalla det Now or Never är inget annat än ett skämt.Jag reser inte inrikes så ofta men 350 enkel väg låter billigt nästan oavsett destination i Sverige.
Jag vet inte om vi har samma uppfattning om skämt, 14% sänkning på ett redan lågt pris är inte så dåligt tycker jag, det är inte många kronor SAS får över på det priset.Ordniarie pris var 399:- till Umeå. Kampanjen sänkte till 349:-. Att kalla det Now or Never är inget annat än ett skämt.
Man ska också tänka på att på en sådan biljett är 138kr skatter och avgifter. (OK, skatterna blir något lägre vid 349kr eftersom de 23 kronorna MOMS minskar då)Jag vet inte om vi har samma uppfattning om skämt, 14% sänkning på ett redan lågt pris är inte så dåligt tycker jag, det är inte många kronor SAS får över på det priset.
Exakt vad jag menar.Man ska också tänka på att på en sådan biljett är 138kr skatter och avgifter. (OK, skatterna blir något lägre vid 349kr eftersom de 23 kronorna MOMS minskar då
![]()
Visst, men "Nu eller aldrig" heter kampanjen, och i reda pengar handlar det om 50kr besparing.Jag vet inte om vi har samma uppfattning om skämt, 14% sänkning på ett redan lågt pris är inte så dåligt tycker jag, det är inte många kronor SAS får över på det priset.
Från ett redan lågt pris och se procent sänkning 14 % är högt i en låg marginal bransch.Visst, men "Nu eller aldrig" heter kampanjen, och i reda pengar handlar det om 50kr besparing.
Jag tror du missar min poäng. Kallar man en kampanj för "Nu eller aldrig" ger man sken av att det finns möjlighet att göra ett klipp. Helt enkelt ett erbjudande där det gäller att passa på. De allra flesta struntar fullständigt i om en flygresa till Umeå är en 50-lapp billigare. De skulle kunna sänka priset på en resa med 99%, sparar man bara 50 kr i faktiska pengar skulle få se det som att det gäller att passa på för en sån här bra affär kanske aldrig dyker upp igen.Från ett redan lågt pris och se procent sänkning 14 % är högt i en låg marginal bransch.
Med tanke på dollarns uppgång och oljeprishöjning tror jag att i slutet av 2017 kommer vi att säga, " minns du när man kunde flyga med SAS för 349 kr till Umeå".
Kan ju vara så att vissa avgångar kostade 1000 kronor enkel men sänktes till 349.Jag tror du missar min poäng. Kallar man en kampanj för "Nu eller aldrig" ger man sken av att det finns möjlighet att göra ett klipp. Helt enkelt ett erbjudande där det gäller att passa på. De allra flesta struntar fullständigt i om en flygresa till Umeå är en 50-lapp billigare. De skulle kunna sänka priset på en resa med 99%, sparar man bara 50 kr i faktiska pengar skulle få se det som att det gäller att passa på för en sån här bra affär kanske aldrig dyker upp igen.
Att 349kr (och 399kr) för en resa med flyg Stockholm-Umeå är billigt håller jag absolut med om, och att det är stor risk att det här är någon typ av botten vi ser när det gäller prisbilden.