Senaste nytt

Now or never (Kampanj på torsdagar)

Jag vet inte om vi har samma uppfattning om skämt, 14% sänkning på ett redan lågt pris är inte så dåligt tycker jag, det är inte många kronor SAS får över på det priset.
Man ska också tänka på att på en sådan biljett är 138kr skatter och avgifter. (OK, skatterna blir något lägre vid 349kr eftersom de 23 kronorna MOMS minskar då)

Man kanske skulle höja det ordinarie priset så det kan ges mer rabatter :)

Man ska också tänka på att på en sådan biljett är 138kr skatter och avgifter. (OK, skatterna blir något lägre vid 349kr eftersom de 23 kronorna MOMS minskar då
:)
Exakt vad jag menar.
SJ har väl ett lägsta pris på 195 kr och resan tar ca 7 timmar.
En biff på en medelbra resturang kostar runt 350 kr, 25 liter bensin till bilen kostar 350 kronor.
Förstår politikerna som vill ta ut en extra skatt på flygbiljetter, men delar inte deras uppfattning måste jag tillägga.

Visst, men "Nu eller aldrig" heter kampanjen, och i reda pengar handlar det om 50kr besparing.
Från ett redan lågt pris och se procent sänkning 14 % är högt i en låg marginal bransch.
Med tanke på dollarns uppgång och oljeprishöjning tror jag att i slutet av 2017 kommer vi att säga, " minns du när man kunde flyga med SAS för 349 kr till Umeå".

Från ett redan lågt pris och se procent sänkning 14 % är högt i en låg marginal bransch.
Med tanke på dollarns uppgång och oljeprishöjning tror jag att i slutet av 2017 kommer vi att säga, " minns du när man kunde flyga med SAS för 349 kr till Umeå".
Jag tror du missar min poäng. Kallar man en kampanj för "Nu eller aldrig" ger man sken av att det finns möjlighet att göra ett klipp. Helt enkelt ett erbjudande där det gäller att passa på. De allra flesta struntar fullständigt i om en flygresa till Umeå är en 50-lapp billigare. De skulle kunna sänka priset på en resa med 99%, sparar man bara 50 kr i faktiska pengar skulle få se det som att det gäller att passa på för en sån här bra affär kanske aldrig dyker upp igen.

Att 349kr (och 399kr) för en resa med flyg Stockholm-Umeå är billigt håller jag absolut med om, och att det är stor risk att det här är någon typ av botten vi ser när det gäller prisbilden.

Jag tror du missar min poäng. Kallar man en kampanj för "Nu eller aldrig" ger man sken av att det finns möjlighet att göra ett klipp. Helt enkelt ett erbjudande där det gäller att passa på. De allra flesta struntar fullständigt i om en flygresa till Umeå är en 50-lapp billigare. De skulle kunna sänka priset på en resa med 99%, sparar man bara 50 kr i faktiska pengar skulle få se det som att det gäller att passa på för en sån här bra affär kanske aldrig dyker upp igen.

Att 349kr (och 399kr) för en resa med flyg Stockholm-Umeå är billigt håller jag absolut med om, och att det är stor risk att det här är någon typ av botten vi ser när det gäller prisbilden.
Kan ju vara så att vissa avgångar kostade 1000 kronor enkel men sänktes till 349.
Det går inte bara utgå från billigaste flighten.
Ordinarie pris till London är väl från 349 kronor och på Now or never brukar det vara 299. Ingen stor besparing men det brukar öppna upp biljetter på avgångar som tidigare varit väldigt dyra.

Som jämförelse kan sägas att jag bokade ett antal BRA-biljetter för under 300 kr tor till bland annat Umeå under deras Black Friday-kampanj för resor under Q1. Var nog alltime low för min del och det var bra tillgänglighet.

Kruxet med SAS är att det när jag vill åka ofta är ganska dålig tillgänglighet på låga priser

Toppen