Senaste nytt

Brevlåda Arlanda?

jacoph

Medlem
Observera att de gröna lådorna töms av Swedavia på nätterna, och därför har 1-2 dagars fördröjning i leverans. Vill man få iväg något så fort som möjligt ska de gula lådorna användas, finns i Sky City och i ankomsthallen T5 vid Pressbyrån.
 

AABack2ARN

Medlem
Texten på den gröna brevlådan säger inget om när den töms däremot att fördröjning av leverans kan ske på grund av tullbehandlingen.
 

jacoph

Medlem
Texten på den gröna brevlådan säger inget om när den töms däremot att fördröjning av leverans kan ske på grund av tullbehandlingen.
Airside ska det genom tullen vilket också fördröjer, men även landside töms det av lokalvården på nätterna och lämnas sedan till posten. De gula lådorna hämtas direkt av posten. Detta lärde jag mig iallafall under min tid på Swedavia!
 

agehall

Medlem
Airside ska det genom tullen vilket också fördröjer, men även landside töms det av lokalvården på nätterna och lämnas sedan till posten. De gula lådorna hämtas direkt av posten. Detta lärde jag mig iallafall under min tid på Swedavia!
Finns det alltså brevlådor landside som inte töms av posten utan töms av lokalvårdare?
 

rvarttinen

Medlem
Kan styrka med en observation av en grön brevlåda efter säkerhetskontrollen. Alldeles efter och vid forex-automaterna. Såg, hann inte, någon landside då det var var rejält emd köer och vi hade lite bråttom idag...
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tolkar ditt inlägg i en annan tråd som att det rör ARN T2 denna gång?

Det känns lite som vi håller på med "skattjakt" - denna gång efter gröna brevlådor :) Vad skall vi hitta på att leta efter nästa när alla brevlådor är hittade? ;) Om inte annat så är det ett bra sätt att öva på att vara uppmärksam på sin omgivning...
 
Toppen