Senaste nytt

Är det värt 23250 extrapoäng för guldkort?

Vad har du för mål att spendera dina Eurobonuspoäng på? Om du vill spendera dem på bonusresor i businessclass eller förstaklass tycker jag du ska köpa baspoängen för pengar, annars tycker jag att du ska växla in extrapoäng mot baspoängen.

Precis! Så var det för mig dvs på första fakturan.

Behöver inte nödvändigtvis vara att du har fel, har fått känslan av att det där med baspoängen är en manuell process hos AMEX, så det kan säkert skilja mycket från fall till fall. Och det kan ju vara så att de styrt upp processen under året och nu knyter det hårt till första fakturan. Men i mitt fall var det inte så, fick poängen före jag ens fick kortet.

Då får jag slå amex en pling mellan jullunchen och Kalle...

Jag fick mitt kort 20 december och poängen 22 december. Så det verkar som de snabbat upp det lite :) Vet inte om det kan vara så att det går snabbare iom att jag haft annat AMEX-kort tidigare dock.

För mig var första tecknet på att kortet var beviljat att jag hade 20K statuspoäng på kontot vilket tog 3 dagar, men då har jag haft Premium i flera år innan. Men testa helt klart. Köpa baspoängen kan du göra om det inte funkar då köpet bakdateras 123 dagar :)

För mig var första tecknet på att kortet var beviljat att jag hade 20K statuspoäng på kontot vilket tog 3 dagar, men då har jag haft Premium i flera år innan. Men testa helt klart. Köpa baspoängen kan du göra om det inte funkar då köpet bakdateras 123 dagar :)

Samma här och jag var helt ny kund. Kollade även upp det nu och poängen är daterade samma dag som ansökan i historiken.

Toppen