Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.

ErikLi

Medlem
Är nybörjare, och var med om något nytt idag, bokade i helgen en voucher resa F ut och C hem för 2, idag släpptes det F biljetter på hemvägen, kastade mig på luren och det säger att det bara kan se 1. Jag stod på mig och då så säger det till mig att jag kan inte ändra enbart C-F, utan att jag måste även byta efterföljande FRA-ARN till en senare kärra eftersom de två F som jag hittade enbart släpptes i sekvens! Hon var stentuff, inget stort problem att sitta i loungen en timme till, men har inte hört detta tidigare! Är detta vanligt?
 

Dr. Miles

Expert
Är nybörjare, och var med om något nytt idag, bokade i helgen en voucher resa F ut och C hem för 2, idag släpptes det F biljetter på hemvägen, kastade mig på luren och det säger att det bara kan se 1. Jag stod på mig och då så säger det till mig att jag kan inte ändra enbart C-F, utan att jag måste även byta efterföljande FRA-ARN till en senare kärra eftersom de två F som jag hittade enbart släpptes i sekvens! Hon var stentuff, inget stort problem att sitta i loungen en timme till, men har inte hört detta tidigare! Är detta vanligt?
Var båda flygningar med Lufthansa?
I så fall kan det vara med Married segments att göra.
 

Jean-Pierre

Medlem
Apropå den diskussion tidigare i tråden som varit om vouchers giltighetstid:

Pratade med Tallinn idag om när mina vouchers går ut:
#1. Expiry 31 dec -16 (och måste resa dessförinnan). Denna voucher fick jag under loppet av 2015.
#2. Expiry 6 sep -18. Denna vocher fick jag i september 2016.

Det innebär att det bör ha skett en policyförändring någon gång mellan 2015-16. #1 Voucher stämmer ju med vad de officiella reglerna säger, intjänandeår + nästa. Men voucher #2 tyder på giltighetstid 2 år från utställande.

Om det skulle vara så att Tallinn "tolkar reglerna fel = 2 år", så skulle de inte sagt 31 dec -16 till mig för #1, utan lagt på +2år från utställandedatum. Så jag tror nog på att giltighetstiden är ändrad till det positiva.

(Ursäkta om detta kanske redan reddes ut tidigare i tråden och jag missat det)
 

Vaniljvodka

Medlem
Jag har fått ungefär samma besked.

Vocuher #1 erhölls i maj 2016 och gäller 2016 och hela 2017 (används i mars 2017).
Voucher #2 erhölls 24 september 2016 och gäller då ända fram till 24 september 2018.

Vilket jag tror tyder på att den första vouchern man erhåller fortfarande gäller under samma år samt hela nästa, medan den andra gäller i exakt 2 år från datumet man får den.
 

troligt

Medlem
Jag har ett problem som inte Tallin kunde hjälpa mig med (har ringt 1 gång).

Har bokat följande (Amex voucher)
Arn-Fra, Lufthansa Business
Fra-Pek, Air China First
Pek-Auk, Air China Business

Nu dök Lufthansa First upp som tillgänglig (som jag hade hoppats) för segmentet Fra-Pek (avgångs-ankomsttider fungerar med god marginal) - men Tallin kan inte ändra det segmentet utan att också tappa per automatik nästa segmentet mellan Pek-Auk!

Där finns inga säten kvar alls och enligt Tallin så kan dom säten jag avbokar (pek-auk) för någon sekund försvinna helt och inte dyka upp för dem, och då förstöra hela resan.

Någon som har några tips? Varför är två resor i två olika flygplan med 19 tim stopover länkade på detta viset?

Skulle vara kul att få prova Lufthansa First i Frankfurt!

Med vänlig hälsning,

Daniel
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen