Senaste nytt

Ytterligare EuroBonus Diamond-förmån: Soft landing till Guld

En gissning är att det inte räknas in i och med att om man får ett EBG av någon annan inte räknas. Tycker att det är likvärdigt då man inte tjänat in EBG det året.

Man kan också se det som att man tjänade in två EBG året man var EBD. Så jag skulle inte vilja jämställa det med ett "gåvo-EBG" rakt upp och ner. Den totala intjäningen motsvarar (minst) ett årligt EBG, även om den är lite annorlunda fördelad i tiden. Eller annorlunda uttryckt, man har i snitt gjort sig förtjänt av EBG. Så det borde väl räknas? :)

En gissning är att det inte räknas in i och med att om man får ett EBG av någon annan inte räknas. Tycker att det är likvärdigt då man inte tjänat in EBG det året.

Jag skulle vilja gissa att det faktiskt kommer att räknas - man har ju kvalificerat sig till EBG genom att bli EBD dessförinnan. Det enda som står uttryckligen är att om man fått ett kort av någon annan räknas det inte.

Men som @NotRyan skriver, det bästa är att inte räkna med någonting. Men spekulera och gissa utan att förvänta sig någon kan man göra - det brukar vi vara bra på.

Jag blev gåvad ett EBG för drygt två år sedan. Mitt intjäningsår slutar 31 oktober så guldet gäller till (och med?) januari 2017.

Jag hade räknat med att bli statuslös 2017 men det ser ut som jag blir EBS då jag nyss fått ett nytt MasterCard utskickat som gäller till 01/2018. Inte så värst mycket att hänga i julgranen kanske men det intressanta är att jag enligt hemsidan fortfarande kan ge bort ett silver till oktober 2017, fast jag då bara är EBS.

ebs_2017.png

Misstänker att det är (SK)IT som buggar då det står "Som EuroBonus Gold-medlem...." vilket jag inte kommer att vara då min kvot löper ut.

Någon som har erfarenheter av detta? Bör jag ge bort mitt silver innan januaris utgång, eller kan jag kallt vänta till senare under 2017 och ge bort det då (och hänvisa till ovanstående skärmdump om min kvot försvinner)?

Någon som har erfarenheter av detta? Bör jag ge bort mitt silver innan januaris utgång, eller kan jag kallt vänta till senare under 2017 och ge bort det då (och hänvisa till ovanstående skärmdump om min kvot försvinner)?
Finns massor av rapporter om det. Du kan ge bort ett kort så länge ditt konto är EBG under din grace period.

Toppen