Senaste nytt

Stockholm - Las Vegas sökes! [TÄVLING - Vinn ett par Bose QC35]

Nja. Austrian landar 14:45 och Brussels klockan 13:20. Med tanke på att du skall byta flygplats (och passera immigration) skulle jag nog säkerställa att komma till JFK så tidigt som möjligt - även om jag förstår att just det inte är din drivkraft ;)

Dök upp award plats med Austrian idag igen (ARN-VIE-IAD) och sedan vidare med United BusinessFirst på sträckan IAD-DEN-LAS.
Frågan är om någon har åsikt om Austrian vs Brussels vad gäller deras businessclass? Hade ju varit lite skönt att slippa flygplatsbyte och hämta ut bagaget så funderar på att boka om och dessutom kommer jag ju då hela vägen till LAS till skillnad mot SFO på nuvarande bokning.

Jag hade tagit Austrian. Hör mer eller mindre bara bra om dom. Kanske inte jättekul med 2 inrikes flighter men jag tror nog det kan öppnas upp direkt till Vegas närmare avgång.

Varför hittar jag bara dessa på kvällen när Tallinn har stängt. Fanns inte när jag skulle boka morgonen efter. 3e gången nu...

"Det löser sig.... är ju en stund kvar" tänkte jag.
Nu är det 2 veckor kvar och finns ju inte en enda awardplats från SFO till LAS. Försöker desperat hitta plats till någon annan stad i USA från Europa som erbjuder award connection till LAS men icke. Tänkte köpa biljetten men nu var den så dyr (3000kr) så var inte sugen på det heller.

Alla tips välkomnas just nu då jag sticker på julledighet med begränsad tillgång till dator i 1 vecka och när jag är tillbaka är det 5 dagar till avresa.

Flyga till Los Angeles och ta bilen?
Köpa biljett SFO-LAX och sedan hyra bil, eller boka om EWR-SFO? 6h bilresa minst så då ryker hela 5:e också. Men det kanske inte finns många andra alternativ.....

Edit: Har kontaktat lite vänner som flyger i San Diego (flygskola) om de kan ta en sväng till LAS men var ju inte jättelätt att ta sig dit heller från SFO.

Vet inte hur dina övriga flighter ser ut men något av detta kanske kan fungera?

4 Januari
upload_2016-12-21_0-33-43.png

5 Januari
upload_2016-12-21_0-33-5.png

Ja den 5/1 funkar ju med en billig hotellnatt i San Francisco.

Edit: 4/1 funkar ju också så länge det blir genomgående biljett. Det verkar den inte bli va? (står inte saver någonstans den 4/1).

af8d4f7c2c86a7e712ed54ddb0370a49.jpg

Du kan ju åka den 4e med 2h stopp i San Francisco.
Flighten den 5e är mer än 24h efter du landar.

Toppen