Senaste nytt

Kommande reserapport till Nya Zeeland

Sjukt läcker miljö! Måste vara grymma inflygningar där!

Här är makalöst vackert!

28803fdf34a3740db0a1244bdc423f4b.jpg

4421b3e11aa2a275394f2934608d2bbb.jpg

2d8f8c6e2c5ea3a53fd39f7440a89e39.jpg

Idag har det varit jätte härligt väder och runt 20 grader och sol. Jag har blivit ordentligt solbränd i ansiktet känner jag.

Det är svårt att klä sig, igår pendlade temperaturen mellan 18 och 2 grader och vi fick uppleva både sommar och vinter på samma dag. Det snöade också lite runt lunch.

All snö på bergen är borta idag. Det känns ganska konstigt att det skiftar så fort faktiskt.

f0742ec3b8e5dec3476c0b74496a5762.jpg

Så blev det då äntligen av! Efter att ha varit inställd pga hård vind kunde vi äntligen slänga oss ut från NZ högsta bungy "Nevis" på 134 m. Vi hade bokat combon, dvs gungan också men eftersom att det blev inställt fanns det inte plats på den.

Jag är grymt nöjd trots att det kostade ca 2300 kr för ett fall på några sekunder.

Min fru gjorde det också efter att ha tvekat några sekunder på plankan.

En mäktig känsla var det!

Slänga sig ut från ett flygplan var coolt men det känns som att det där inte är något för mig.
Har de någon statistik på hur många som ändrar sig efter att ha åkt ut till "plattformen"?

Slänga sig ut från ett flygplan var coolt men det känns som att det där inte är något för mig.
Har de någon statistik på hur många som ändrar sig efter att ha åkt ut till "plattformen"?

Bra fråga, vi diskuterade det på väg ut.
Min fru ändrade sig men valde att hoppa till slut efter att jag försökt beskriva den härliga känslan efteråt.

Jag var först ut eftersom att jag vägde mest:) tror vi var 8 sammanlagt och alla hoppade.

Toppen