Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

KristinS

Medlem
Jag flög ORD-ARN i lördags och hade inget fungerande Wifi. Kabinpersonalen verkar inte kunna hjälpa till att lösa Wifi-problem även om det står att man ska kontakta dem? Jag är EBG, hade bokat Go men blev uppgraderad till Plus vid gate. Fick 3000 poäng sist detta hände (på samma sträcka i oktober) så får väl räkna med det igen.
 

KristinS

Medlem
Jag flög ORD-ARN i lördags och hade inget fungerande Wifi. Kabinpersonalen verkar inte kunna hjälpa till att lösa Wifi-problem även om det står att man ska kontakta dem? Jag är EBG, hade bokat Go men blev uppgraderad till Plus vid gate. Fick 3000 poäng sist detta hände (på samma sträcka i oktober) så får väl räkna med det igen.

Citerar mig själv då jag fick svar på mitt klagomål inom 30 minuter. Customer Care bekräftade att kabinpersonalen oftast inte kan göra något (men uppmana inte till att påtala problemet till dem då?!). Jag fick mycket riktigt 3000 poäng som kompensation.
 

MartinH

Medlem
Aha, jag trodde mig ha läst en massa olika ersättningsnivåer i tråden om wifi. Jag får gå tillbaka och kolla där.
Jo, det finns verkligen rapporter om olika ersättningsnivåer.
Min rapport är: jag fick 5000 för en flight (och ett par till, men alltid 5000). Min kompis fick 3000. EBS/EBB, satt i samma kabinklass.
 

Tonton

Medlem
Jag fick 10 000 EB-poäng för min resa till HK i Nov. Men då klagade jag också på att IFE var under all kritik (flög LN-RKP). Jag är EBG.
 
  • Gilla
Reactions: MWi
Toppen