Senaste nytt

När släpps SAS awardbiljetter?

Hur gör man med returen? Dvs bokar man först en enkelbiljett direkt när de släpper award biljetterna och senare gör en ändring när de släpper returen?

Hej på er!
Varje år så tar jag med mig familjen till Alicante (från CPH). Vi brukar boka bonsresor eller i alla falla bonusresa+poäng.
Ha nu fixat boende från 3 Juli till 24 Juli, och vill då boka flyg. Gick in på SAS och skulle boka bonusresa men där fanns inte en enda i hela juli..
Vet någon om det kanske har funnits och att dom är slut?
Brukar det släppas senare?
Kanske inte kommer några alls, då jag vet att det är populärt resmål för Svenskarna på sommaren.

Tack och god jul!
Valle

Attachments

• cphalc.JPG
    cphalc.JPG
    65,3 KB · Visningar: 408
330 dagar innan.
Tidigast 330 dagar innan. Det är vad jag vet inte garanterat att de släpps 330 dagar i förväg.

Det är svårt att säga om det är slut på resor eller inte, för att göra det måste man hålla koll på rutten under en längre tid för att bilda sig en uppfattning om hur awards kommer och går där, men rent krasst, finns det inte awards så ska du inte räkna med att de dyker upp senare heller även om det kan ske.

Hej på er!
Varje år så tar jag med mig familjen till Alicante (från CPH). Vi brukar boka bonsresor eller i alla falla bonusresa+poäng.
Ha nu fixat boende från 3 Juli till 24 Juli, och vill då boka flyg. Gick in på SAS och skulle boka bonusresa men där fanns inte en enda i hela juli..
Vet någon om det kanske har funnits och att dom är slut?
Brukar det släppas senare?
Kanske inte kommer några alls, då jag vet att det är populärt resmål för Svenskarna på sommaren.

Tack och god jul!
Valle

Har du testat poäng + pengar biljetter? Ibland är merkostnaden i poäng rätt låg och du verkar ju inte behöva flexibiliteten att kunna boka om.

Jag har samlat in detta data ett tag och kan se några mönster:

Biljetter släpps tidigast vid midnatt 329 dagar innan (lokal tid på avgångsorten).
Runt 90 dagar innan avgång finns en spik där det släppas en del. Antar att detta är beroende på bokningsläge.
Lite tillkommer dag 1-87 men det är kanske bara avbokningar.

Edit: 229->329

Last edited:
Toppen