Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Nu när status försvinner från kort, någon som ringt och bett SAS skicka ut ett nytt medlemskort? Inser att jag har ingen aning om vad mitt vanliga är.

...loungen med ett Amex kort kopplat till eurobonus. Har blivit nekad några ggr och fått ta fram ett rent bonuskort.
Låter helgalet men fair enough om det är en EU-reglering. Ren nyfikenhet men var har du nekats loungeaccess med AMEX EBx där motsvarande SAS EBx hjälpt istället?

Låter helgalet men fair enough om det är en EU-reglering. Ren nyfikenhet men var har du nekats loungeaccess med AMEX EBx där motsvarande SAS EBx hjälpt istället?

Jag har råkat ut för det i Zürich hos Swiss, "vi tar inte Amex här, endast statuspassagerare".

Ok, flyger en hel del via Zürich med LH-kortet. Ska helt klart testa med AMEX EGD nästa gång. Har aldrig råkat ut för liknande men däremot flera lounger där M&M SEN funkat men inte mitt gamla renodlade SAS EBG.

Ja, 90kr/inträde på Menzies lounger på ARN och GOT. Jag har använt loungen på GOT flera gånger, så om detta stämmer så är det en tråkig försämring
Jag fick mitt välkomstbrev för Elite idag, och där stod denna förmån med.

Någon som vet om det finns lounger internationellt som man kan komma in på med liknande deal? Sugen på att säga upp mitt EC Platinum som ger Priority Pass.

Toppen