Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Nu när status försvinner från kort, någon som ringt och bett SAS skicka ut ett nytt medlemskort? Inser att jag har ingen aning om vad mitt vanliga är.

JacobGBG skrev:Nu när status försvinner från kort, någon som ringt och bett SAS skicka ut ett nytt medlemskort? Inser att jag har ingen aning om vad mitt vanliga är.Klicka för att utvidga...
Jag fick utskickat automatiskt (2 st. av någon anledning...) men du kan även beställa från hemsidan på dina EB-sidor.

palmen skrev:...loungen med ett Amex kort kopplat till eurobonus. Har blivit nekad några ggr och fått ta fram ett rent bonuskort.Klicka för att utvidga...
Låter helgalet men fair enough om det är en EU-reglering. Ren nyfikenhet men var har du nekats loungeaccess med AMEX EBx där motsvarande SAS EBx hjälpt istället?

JMG skrev:Låter helgalet men fair enough om det är en EU-reglering. Ren nyfikenhet men var har du nekats loungeaccess med AMEX EBx där motsvarande SAS EBx hjälpt istället?Klicka för att utvidga...
Nånstans i Spanien och i Tyskland.

JMG skrev:Låter helgalet men fair enough om det är en EU-reglering. Ren nyfikenhet men var har du nekats loungeaccess med AMEX EBx där motsvarande SAS EBx hjälpt istället?Klicka för att utvidga...

Jag har råkat ut för det i Zürich hos Swiss, "vi tar inte Amex här, endast statuspassagerare".

Ok, flyger en hel del via Zürich med LH-kortet. Ska helt klart testa med AMEX EGD nästa gång. Har aldrig råkat ut för liknande men däremot flera lounger där M&M SEN funkat men inte mitt gamla renodlade SAS EBG.

ekf skrev:Ja, 90kr/inträde på Menzies lounger på ARN och GOT. Jag har använt loungen på GOT flera gånger, så om detta stämmer så är det en tråkig försämringKlicka för att utvidga...
Jag fick mitt välkomstbrev för Elite idag, och där stod denna förmån med.

Någon som vet om det finns lounger internationellt som man kan komma in på med liknande deal? Sugen på att säga upp mitt EC Platinum som ger Priority Pass.

fcx skrev:Jag har råkat ut för det i Zürich hos Swiss, "vi tar inte Amex här, endast statuspassagerare".Klicka för att utvidga...
Jag har haft den diskussionen tillräckligt många gånger med United i USA att jag slutat att ens försöka med det kortet. Säkert för att det är mycket vanligare med andra Amex-partners där.

JMG skrev:Ren nyfikenhet men var har du nekats loungeaccess med AMEX EBx där motsvarande SAS EBx hjälpt istället?Klicka för att utvidga...
USA ett par gånger.

RollingStone skrev:Funkar Eurobonuskortet i SAS-appen vid såna tillfällen eller är det ett fysiskt kort ett måste?Klicka för att utvidga...
Osäker - jag har halat fram EB MasterCard istället som ser mer guldfärgat ut och det har funkat.

Precis. Det här är ju en ickefråga efter senaste uppdateringen av SAS-appen.

Cristoffer Cedergren skrev:Precis. Det här är ju en ickefråga efter senaste uppdateringen av SAS-appen.Klicka för att utvidga...
Det kommer att ta lång tid (vi pratar perspektivet 10 år) innan jag kommer att förlita mig på en app för att visa upp ett statuskort för flygbolag. När du råkar ut för en nitisk medarbetare hos Swiss eller United så duger inget annat än ett plastkort i guldfärg.

Dessutom när det inte står Star Alliance Gold någonstans på kortet i appen. När man reser med asiatiska *A bolag är det ofta det första de letar efter.

Komiken...Idag ungefär samtidigt som Alitalia slaktade min nyårshelg så dök tillslut mina EB-poäng från Amex upp. Daterade 28 nov. Tack!

Back