Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

För er som letar positioneringsflyg till Florence: KLM, AirFrance och Lufthansa har alla kärror som övernattar på FLR dvs man kan ankomma sent på kvällen dagen innan ens flight från FLR avgår. Finns ett IBIS vid flygplatsen om man vill ha billigt boende.

Bokade med SAS från Arlanda via Frankfurt på SAS egen webb, det va billigast, även om jag helst hade velat flyga KLM från LPI via AMS.

För er som letar positioneringsflyg till Florence: KLM, AirFrance och Lufthansa har alla kärror som övernattar på FLR dvs man kan ankomma sent på kvällen dagen innan ens flight från FLR avgår. Finns ett IBIS vid flygplatsen om man vill ha billigt boende.

Bokade med SAS från Arlanda via Frankfurt på SAS egen webb, det va billigast, även om jag helst hade velat flyga KLM från LPI via AMS.
Det låter ju lovande. Just hur jag ska ta mig dit är ett litet huvudbry. Jag tar bokningen senare när jag vet om jag får behålla resan eller inte.

Det låter ju lovande. Just hur jag ska ta mig dit är ett litet huvudbry. Jag tar bokningen senare när jag vet om jag får behålla resan eller inte.
Finns för 1500-1700 kr med *A som standard, så du kan nog vänta med att boka tills några veckor innan.

Jag bokade Hilton Florence två nätter som backup, så om dealen avbokas kan man ju se fram emot en helg i en av Italiens finaste städer istället

Finns för 1500-1700 kr med *A som standard, så du kan nog vänta med att boka tills några veckor innan.

Jag bokade Hilton Florence två nätter som backup, så om dealen avbokas kan man ju se fram emot en helg i en av Italiens finaste städer istället

Tänkte vänta in och se hur det går för en del andra som bokat denna.. vi reser inte förrän Juli så innan dess lär man sett vart åt det barkar med alla dessa resor..

Tänkte vänta in och se hur det går för en del andra som bokat denna.. vi reser inte förrän Juli så innan dess lär man sett vart åt det barkar med alla dessa resor..
Jag har första över nyår, via Paris, Hanoi och Hong kong. Mentalt och organisatoriskt redo för alla utvägar. Resesällskapet ser det som ett spännande äventyr med chans på i alla fall champagne nånstans på vägen

Några flygbolag verkar sälja tur-och-returresor till Florens billigare än enkelresor så man ha det i åtanke när man bokar sitt anslutningsflyg. Detta ger även möjlighet att helgardera sig, om Alitalias biljetter annulleras så kan man ju ha valt datumen på Florens-resan så att man får en weekend i Florens istället.

Man kan även ha i åtanke att Bologna, Pisa eller Milano ligger inom buss/tågavstånd från Florens. Själv har jag bokat en Eurobonusresa (som så klart är helt avbokningsbar) till Milano, men jag hoppas det släpps biljetter till Bologna (som ligger närmre Florens) så småningom.

Man kan också boka open-jaw till Florens, hem från Dusseldorf rätt billigt.

Hoppas alla som handlade behåller sina resor. Blir många trevliga reseskildringar hoppas vi på..
Swiss ner med 5h i senator loungen och hem med lufthansa via München är det som verkar vara billigast för mina datum. Kostar ca 2000 kronor så det är helt ok prismässigt.

Toppen