Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

Verkar vara nåt slags byte av system hos SAS Eurobonus. Jag hade mängder av köp jag gjort via SAS Shoppling Online sen i somras som jag aldrig fick poäng för och anmälde detta 1 november. Har sen dess varken fått de poäng jag ska ha eller nåt svar från SAS. Samma vecka blev deras "Missing points" sida oåtkomlig med meddelandet att systemet tillfälligt är nere pga underhåll. Ett tag kunde jag inte ens logga in.

Idag är första gången sidan fungerar sen jag anmälde saknade poäng. Men loggboken där alla köp står så man kan lätt kan följa upp vilka köp man ej fått poäng för ser ut att helt ha försvunnit: https://onlineshopping.flysas.com/se/ej-registrerade-poang/

Det skapar merjobb att följa upp, vilket jag upplever är ett krav att göra då det fungerat på högst 2 av 10 köp för mig. Samtidigt är det enda sättet att få Eurobonuspoäng när man handlar på nätbutiker som inte tar Amex, så jag hoppas SAS får ordning på allt snart.
Vi får väl hoppas att det är en del av uppgraderingen av alla system och it-plattformar hos SAS, och att det blir bra i slutänden. Kan ju liknas vid det som Skandiabanken genomgått det senaste året med 7 kriser och 18 katastrofer innan det nu verkar fungera normalt igen.

Jag beställde ett nytt kort för ett av mina befintliga kort då det var för väldigt slitigt. Jag tänkte att nya designen gör att det är lättare att hålla huvudkortet och AC-kortet isär, så frågade vid beställning vilken design jag skulle få. Enligt uppgift skulle alla nytryckta kort skulle vara enligt nya utseendet. När det kom på posten några dagar senare är det med gamla designen men utan Eurobonus-infon, dvs det ser ut som det gamla extrakortet.

Jag beställde ett nytt kort för ett av mina befintliga kort då det var för väldigt slitigt. Jag tänkte att nya designen gör att det är lättare att hålla huvudkortet och AC-kortet isär, så frågade vid beställning vilken design jag skulle få. Enligt uppgift skulle alla nytryckta kort skulle vara enligt nya utseendet. När det kom på posten några dagar senare är det med gamla designen men utan Eurobonus-infon, dvs det ser ut som det gamla extrakortet.

Samma sak för mig. Gamla utseendet och utan EBnr samt *A logga.

Toppen