Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Tack för snabbt svar Dr Miles. Det är första gången jag bokar mistake fare. Men innebär detta att man inte ens kan vara säker på att man kommer iväg tills dagen innan avresa! Det ställer ju till med besvär på jobbet med semesterplanering och annat, om allt är osäkert. Men men, det är kanske spelreglerna för att boka mistake fares :rolleyes:
Du kan vara säker på att du kommer iväg när planet lyfter från startbanan, det är en av riskerna man tar när man bokar misstake fare. Finns de som fått hemresan avbokad på mistake fare när de redan åkt utresan men det lär nog inte hända här. I det fallet hade en person bokat mistake fare och åkt direkt på morgonen efter, när de sedan två dagar senare drog tillbaka biljetten hade personen redan kommit till sin destination.

Jag skulle inte boka men ska åka till Las Vegas i sommar och när jag såg att det fungerade dit för strax över 6.000 SEK kunde jag inte passa.
Nog för att det är mindre än 5% chans att de kommer låta folk åka på dessa biljetter men värt en chansning.

Florens - Paris (AF A380) - New York - Las Vegas
Las Vegas - London (BA 747) - Dusseldorf

Jag skulle inte boka men ska åka till Las Vegas i sommar och när jag såg att det fungerade dit för strax över 6.000 SEK kunde jag inte passa.
Nog för att det är mindre än 5% chans att de kommer låta folk åka på dessa biljetter men värt en chansning.

Florens - Paris (AF A380) - New York - Las Vegas
Las Vegas - London (BA 747) - Dusseldorf
Jag förstår inte hur den routing skulle vara "via Eastern Hemisphere*"?

* Öst/Väst bestäms från Greenwich. Longitude 0.

Sydney via Tokyo i okt 2017. Hur länge behöver man vänta innan man kan vara trygg med att biljetten blir av?

Som @palmen säger så kan du inte vara helt säker innan planet har lyft, men eftersom det är 10 månader kvar till din resa så är det ju ingen panik varken med hotellbokningar eller semesteransökan och det finns många, både här och på FT, som har bokat dessa biljetter. Om biljetterna inte har avbokats om en månad och folk rapporterar att de har fått åka på sina bokningar så skulle jag nog säga att sannolikheten att även du får åka är ytterst hög. Mer troligt så kommer biljetter att börja avbokas nu i veckan och då kommer du troligtvis inte att få åka, men då kommer du även att veta det långt innan oktober.

Attachments

• las vegas.png
    las vegas.png
    16,9 KB · Visningar: 263
Det skulle vara kul om någon kunde berätta hur man får till alla fina routings. Får inte in all flygplatser på multicity Expedia. Raderna räcker inte till. Kan vara bra att få höra till nästa gång.

För att Alitalia glömde att skriva:
  • Tillåtna routings
  • Begränsning av flygbolag/flightnummer
  • Begränsning av antal stopover
  • HIP Check vid stopover

Enda som står är att routing INTE får att vara direkt och routing ska vara via östra halvjordklotet.
Vilken av dessa parametrar var det som gjorde flygen så billiga? Jag hade förstått om de hade kunnat påverka priset på de flyg som har code share med, men här kan de ju sälja vilka flygbolags biljetter som helst till låga priser. Hur är det möjligt, om man gör en bokning och det blir blandade flygbolag så måste väl det biljettutfärdande flygbolaget köpa biljetten från det andra flygbolaget och då har de väl egna buggfria prislistor?

Toppen