Senaste nytt

[Business Class] Florens - //DESTINATION// - Dusseldorf från 5.500 SEK T/R

Gjorde två beställningar i morse. En helgresa till Seoul under våren, samt en längre sväng till Tokyo under sommaren. Spännande att se hur lång tid det tar tills de bokas av. Hade varit väldigt kul att komma iväg...

Rätt så tur att det var lite knöligt att få till rutter med mycket *A samt att jag inte redan har lite för många saker inbokade, annars hade det kunnat bli fler bokningar. Hittade en bra rutt till Bangkok över nyår FLR-AMS-BKK-NRT-DUS där de långa segmenten flögs av EVA, ANA, ANA, men det hade bara blivit "one night in Bangkok" och man hade fått fira själva nyåret under boarding på BKK-NRT så fipplade lite för länge med att försöka hitta andra tider, och nu är den borta.

Nåja, jag har ju en resa i SAS Plus till Chicago bokad över nyår som jag bokade som award i 70-årskampanjen. SAS Plus och Chicago eller EVA/ANA business och Bangkok är väl ungefär likvärdiga i dec/jan. :p

Är det någon som kan förklara vad som har hänt som gjorde den här "dealen" möjlig? Som jag har förstått det har det försvunnit routing-krav på just den här enkelsträckan (Florence -> Dusseldorf) men vad är det som gör att priset blir så lågt? Kan detta verkligen ha skett genom att någon stackars medarbetare på Air Italia har skrivit fel på en bokstav eller hur kan det här ha uppkommit?

En enkelbiljett Florence -> Dusseldorf för €750 är inte vad jag skulle kalla ett lågt pris.

Jag kunde inte hålla mig och det blev en resa till Sydney via Tokyo i okt 2017. Hur länge behöver man vänta innan man kan vara trygg med att biljetten blir av? Jag tänker på hur länge jag behöver avvakta innan jag kan börja boka hotell och postioneringsflyg. Eller blir det att endast boka avbokningsbart som gäller?

Är det någon som kan förklara vad som har hänt som gjorde den här "dealen" möjlig? Som jag har förstått det har det försvunnit routing-krav på just den här enkelsträckan (Florence -> Dusseldorf) men vad är det som gör att priset blir så lågt? Kan detta verkligen ha skett genom att någon stackars medarbetare på Air Italia har skrivit fel på en bokstav eller hur kan det här ha uppkommit?
För att Alitalia glömde att skriva:
  • Tillåtna routings
  • Begränsning av flygbolag/flightnummer
  • Begränsning av antal stopover
  • HIP Check vid stopover

Enda som står är att routing INTE får att vara direkt och routing ska vara via östra halvjordklotet.
Eller blir det att endast boka avbokningsbart som gäller?
Ja

Ganska surt, hade precis trixat till en resa till Okinawa med familjen och när jag skulle betala ändrades priset till 300k.. ej aktuellt ;)

Tack för snabbt svar Dr Miles. Det är första gången jag bokar mistake fare. Men innebär detta att man inte ens kan vara säker på att man kommer iväg tills dagen innan avresa! Det ställer ju till med besvär på jobbet med semesterplanering och annat, om allt är osäkert. Men men, det är kanske spelreglerna för att boka mistake fares :rolleyes:

verkar borta nu.,,
Alitalia har inte dragit ner fare basisen från systemet och det är fortfarande samma biljettvillkor.
Både fare basis: DOW8C (349 EUR exkl. skatter) och COW8C (429 EUR exkl. skatter) finns kvar ju.

Screenshot20161210 03 EF.png

Toppen