Senaste nytt

Förändringar i SAS EuroBonus American Express®

ICA kunde tyvärr inte lösa uppdateringen av sina kortterminaler till igår måndags. Senaste nytt från ICA är följande:

Kortutgivaren har enligt uppgift skickat ut nya kort som inte är avsedda att gälla förrän efter årsskiftet. Det är den info alla kortinlösare har fått sedan tidigare. Man har alltså skickat ut korten alldeles för tidigt, utan att meddela i tid. Vår kortinlösare löser dessvärre inte en ny uppgradering innan nyår.

@Cristoffer Cedergren jag talade med AMEX igår. E-faktura kommer att vara tillgängligt först efter nyår fick jag då veta.

Håller även med dig om att de borde ha väntat med att lansera kortet. Jag har då haft flertalet kort genom åren och har aldrig stött på så mycket strul som med de nya AMEX-kortet. I de stora hela så fungerar ju det nya kortet visserligen bra, men samtidigt så känns det som en BETA där vi kortanvändare är testkaniner som får rapportera in ev. fel och saker som saknas.

ICA kunde tyvärr inte lösa uppdateringen av sina kortterminaler till igår måndags. Senaste nytt från ICA är följande:

@Cristoffer Cedergren jag talade med AMEX igår. E-faktura kommer att vara tillgängligt först efter nyår fick jag då veta.

Håller även med dig om att de borde ha väntat med att lansera kortet. Jag har då haft flertalet kort genom åren och har aldrig stött på så mycket strul som med de nya AMEX-kortet. I de stora hela så fungerar ju det nya kortet visserligen bra, men samtidigt så känns det som en BETA där vi kortanvändare är testkaniner som får rapportera in ev. fel och saker som saknas.
Det ICA skriver stämmer ju med den info som Amex gick ut med först, att nya korten skulle komma först till nyår. Undra vad som hände på vägen...

Gissning: Amex gjorde ologiskt väldigt mycket reklam efter sommaren och fick antagligen in många som undrade varför det inte gick att ansöka om korten, varvid dom öppnade upp för nya korten förtidigt. Jag själv fick reklam för Elitkortet bara nån vecka innan det gamla typen "stoppades".

När Amex råkade skicka ut kort med silverstatus till diamantmedlemar så kom det ju en ursäkt och en fet påse med poäng...

Pratat med dom idag igen. Tydligen problem med poängöverföringen för ALLA kort denna månad. "Det är felanmält", jojo...

Jag erbjöds 3000 (tretusen) EB i kompensation för allt strul. Jag tackade nej, det är ju ett skämt.

Toppen