Senaste nytt

Netflix blir tillgängligt "offline"

Micke_H

Medlem
Hej,

Fick mail att Netflix öppnar upp för offline användning igår

Tidigare har jag använt Viaplay för att komma åt filmer/serier offline hur gör Ni andra vilka tjänster använder ni er av?

Hoppas att det inte bara vara undertecknad som gör annat än att arbeta när man är i "transit"

/M

Låter mycket trevligt.
Jag har kört med Viaplay enbart pga deras offlinemöjlighet.
Blir till att byta så fort jag sett klart dom serier jag håller på med.

Goda nyheter!

Har även jag använt Viaplay tidigare med anledning av att kunna se filer offline. Detta stärker enligt mitt tycker Netflix ytterligare gentemot andra liknade tjänster. Återstår att se hur stort del av utbudet som kommer att vara möjligt att ladda ner?

• Gilla
Reactions: Gus
Det är inte bara deras egenproducerade material. Däremot är det bara en delmängd av det material som finns. Det är inte heller alla av deras egenproduktioner, åtminstone inte ännu.

Men så är det ju även på t.ex. Viaplay. Blir till att testköra och kolla att det är stabilt, sedan åker viaplay i soptunnan om det är ekvivalent. Men en intressant fråga är ju hur länge man kan ha något liggandes offline.

Ja, nu blir abonnemanget på Viaplay uppsagt. Utbudet där är betydligt sämre än på Netflix (även om det är dåligt på Netflix också just nu).

Tidigare har jag använt Viaplay för att komma åt filmer/serier offline hur gör Ni andra vilka tjänster använder ni er av?
Jag laddar ned hela serier eller filmer via Bittorrent. En del konverteras till iPad format med en knapptryckning i ett annat program. Det som laddas ned till laptopen kan man spela upp direkt. Jag har gjort detta under många år och det är snabbt och enkelt. Jag har provat Netflix förut men tyckte utbudet var ett skämt. Filmerna är alldeles för gamla för att vara intressanta.

Under senaste Asienresan laddades tex alla säsongerna ned av How I met your mother, House of cards samt Top gear.

Jag laddar ned hela serier eller filmer via Bittorrent. En del konverteras till iPad format med en knapptryckning i ett annat program. Det som laddas ned till laptopen kan man spela upp direkt. Jag har gjort detta under många år och det är snabbt och enkelt. Jag har provat Netflix förut men tyckte utbudet var ett skämt. Filmerna är alldeles för gamla för att vara intressanta.

Under senaste Asienresan laddades tex alla säsongerna ned av How I met your mother, House of cards samt Top gear.

I all välmening. Tullen gillar inte sånt.

Toppen