Kan det ha att göra med att SK 945 ARN-ORD var försenad 2,5 tim igår. En bekant blev sittande på planet nästan 3 timmar innan takeoff igår på ARN, pga någon lampa som indikerade fel samt påföljande pilotbyte beroende på arbetstid.SK903 4h försenad idag... någon som vet varför?
Detta beror på att planet som kommer från ORD som normalt går vidare till HKG är en vanlig A330, därför slingar man om så den kärran som kommer in från LAX åker vidare till HKG istället för EWR.SK903 4h försenad idag... någon som vet varför?
Insåg precis att mitt förra flyg till Chicago från Stockholm landade 4 timmar och 7 minuter sent - då borde jag ha rätt till ersättning från SAS eller hur? Skickade in via hemsidan nu utan att inkludera några dokument men de bör rimligtvis se det när mitt EBG nummer är inlagt. Är det något annat jag bör göra? Fick automatiskt svar att deras svarstid är 4 veckor nu vilket låter helt absurt.
Detta beror på att planet som kommer från ORD som normalt går vidare till HKG är en vanlig A330, därför slingar man om så den kärran som kommer in från LAX åker vidare till HKG istället för EWR.
Det blir antingen SK964 eller SK946 som senare går vidare som SK903.