Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

SK925 från CPH till IAD verkar vara försenad nästan 3 h.. Avgång 1500 istället för 1220 enligt Flightradar.
Skall med kärran hem från IAD så lär väl bli trevlig försening. Dock verkar det vara OY-KBI och inte LAN-kärran som var planerat.., alltid något!
 
Insåg precis att mitt förra flyg till Chicago från Stockholm landade 4 timmar och 7 minuter sent - då borde jag ha rätt till ersättning från SAS eller hur? Skickade in via hemsidan nu utan att inkludera några dokument men de bör rimligtvis se det när mitt EBG nummer är inlagt. Är det något annat jag bör göra? Fick automatiskt svar att deras svarstid är 4 veckor nu vilket låter helt absurt.
 
SK903 4h försenad idag... någon som vet varför?
Kan det ha att göra med att SK 945 ARN-ORD var försenad 2,5 tim igår. En bekant blev sittande på planet nästan 3 timmar innan takeoff igår på ARN, pga någon lampa som indikerade fel samt påföljande pilotbyte beroende på arbetstid.
 
SK903 4h försenad idag... någon som vet varför?
Detta beror på att planet som kommer från ORD som normalt går vidare till HKG är en vanlig A330, därför slingar man om så den kärran som kommer in från LAX åker vidare till HKG istället för EWR.

Det blir antingen SK964 eller SK946 som senare går vidare som SK903.
 
Insåg precis att mitt förra flyg till Chicago från Stockholm landade 4 timmar och 7 minuter sent - då borde jag ha rätt till ersättning från SAS eller hur? Skickade in via hemsidan nu utan att inkludera några dokument men de bör rimligtvis se det när mitt EBG nummer är inlagt. Är det något annat jag bör göra? Fick automatiskt svar att deras svarstid är 4 veckor nu vilket låter helt absurt.

Fick svar efter 24 timmar om att de för över 5900SEK! Varför har jag inte gjort detta tidigare? Hur lång tid har man på sig att begära ersättning?
 
Detta beror på att planet som kommer från ORD som normalt går vidare till HKG är en vanlig A330, därför slingar man om så den kärran som kommer in från LAX åker vidare till HKG istället för EWR.

Det blir antingen SK964 eller SK946 som senare går vidare som SK903.

Tyvärr blev det den äldre 330 till EWR. Sitter och väntar vid gaten. Det konstiga är att de prioriterar att få iväg sk945 på tid 15.30 i stället för oss. Antar att de behöver en 333E i Chicago i stället. Det komiska är att om sk 946 hade varit i tid hade de landat 11.10. Då hade de bara haft 1 timme på sig att vända den tillbaka till EWR så det skulle vart en försening i vilket fall skulle jag tro. Bra jobbat SAS. Givetvis skulle inget av detta hänt om de bara kunde laga LN-RKR någon gång. Hur lång tid ska det ta? Gått mer än två veckor nu. GRRR!!!
 
Många pratar om en 600€ kompensation, var vänder man sig för den kompensationen? (När det är försening på över 4h)
 
Toppen