Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

mischadee

Medlem
Tyvärr blev det den äldre 330 till EWR. Sitter och väntar vid gaten. Det konstiga är att de prioriterar att få iväg sk945 på tid 15.30 i stället för oss. Antar att de behöver en 333E i Chicago i stället. Det komiska är att om sk 946 hade varit i tid hade de landat 11.10. Då hade de bara haft 1 timme på sig att vända den tillbaka till EWR så det skulle vart en försening i vilket fall skulle jag tro. Bra jobbat SAS. Givetvis skulle inget av detta hänt om de bara kunde laga LN-RKR någon gång. Hur lång tid ska det ta? Gått mer än två veckor nu. GRRR!!!

För er info fick jag besked dagen efter att jag skickade in mitt klagomål att vi blir ersatta med 600 Euro var. Tyvärr visste ju inte majoriteten av passagerarna om att man kan göra detta så för SAS spelar det väl inte så stor roll.
 

011430121

Medlem
Nu är OY-KBA på väg hem från Malta
Kommer väl i trafik idag?
Ursäkta @Cristoffer Cedergren att jag tog ditt informations jobb.

IMG_0845.PNG
 

WongHauw

Medlem
Tjejen skulle ha åkt idag från LAX med SAS men SK940 har blivit inställt av en oklar anledning :confused::mad:

Lär bli ett 261/2004-case av det här. Får väl rota lite på forumet hur man bäst formulerar sig utan att behöva använda någon flygjurist den här gången.

Vad bra att hon inte valde norsken i alla fall... Vem vet när hon skulle vara framme i Sverige!
 

Brandten

Medlem
Tjejen skulle ha åkt idag från LAX med SAS men SK940 har blivit inställt av en oklar anledning :confused::mad:

Lär bli ett 261/2004-case av det här. Får väl rota lite på forumet hur man bäst formulerar sig utan att behöva använda någon flygjurist den här gången.

Vad bra att hon inte valde norsken i alla fall... Vem vet när hon skulle vara framme i Sverige!
Tjaaa... Just nu är DY 2h sen så bättre än inställt. ;)
 

wenne87

Medlem
Sägs att SK939 är inställd imorgon med. När de skulle boka in några bekanta på hotell så vistades det om att de ev behövdes bokas in två nätter. Är det så att allt är fullbokat imorgon från Europa kanske?
 

Dr. Miles

Expert
Sägs att SK939 är inställd imorgon med. När de skulle boka in några bekanta på hotell så vistades det om att de ev behövdes bokas in två nätter. Är det så att allt är fullbokat imorgon från Europa kanske?
Enligt ExpertFlyer, SK939 Stockholm->Los Angeles flyger inte på lördagar.


Kod:
SK939
ARN 09:50
LAX 12:15
333
11 hrs 25 mins
M,W,Th,F,Su
16/12/21 - 17/01/06
 
Toppen