Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en voucher som har sista giltighetsdatum 2016-12-31.

Om jag gör en bokning som gäller resa mot slutet av året måste då hela resan vara avslutad inom voucherns giltighetstid?

Ja, det är vad som står i brevet man får i alla fall. Men några har rapporterat att vouchern har längre giltighet än vad som först anges av Amex. Det kan med andra ord löna sig att ringa Tallinn och fråga om giltigheten!

Hur

3 award platser i economy med Thai borde inte vara något konstigt. Personligen gör det ont i mig att se någon lägga 100k poäng på economy däremot.
Hej
Tack för svar, ja det kanske är lite dumt sätt att spendera pengarna, men det kostar i runda slängar 20-25 papp om man skall köpa biljetterna. Därav lockande att använda poängen

Hej
Tack för svar, ja det kanske är lite dumt sätt att spendera pengarna, men det kostar i runda slängar 20-25 papp om man skall köpa biljetterna. Därav lockande att använda poängen
Om ni inte flyger med SAS på alla segment, få ni räkna med att ni får betala ca 2.500 - 3.000 SEK per person i flygskatter & bränsletillägg.
I och med att SAS debiterar 116 EUR per riktning per person för bränsletillägg om icke SAS flight är inblandad (det gäller dock inte om det flygbolaget inte debiterar bränsletillägget) på long haul flygningar.

Om ni flyger t ex Stockholm-(SAS)-Hong Kong-(THAI)-Bangkok, blir summan av flygskatter & bränsletillägg mindre.

Om ni inte flyger med SAS på alla segment, få ni räkna med att ni får betala ca 2.500 - 3.000 SEK per person i flygskatter & bränsletillägg.
I och med att SAS debiterar 116 EUR per riktning per person för bränsletillägg om icke SAS flight är inblandad (det gäller dock inte om det flygbolaget inte debiterar bränsletillägget) på long haul flygningar.

Om ni flyger t ex Stockholm-(SAS)-Hong Kong-(THAI)-Bangkok, blir summan av flygskatter & bränsletillägg mindre.

Betyder detta att det utöver 116 Euro per riktning tillkommer flygplatsskatter?

Någon som vet hur många vouchers man kan ha samtidigt utan att någon "överskrids"?

Hej! Jag har en 2-4-1 voucher och ca 100.000 bonuspoäng. Egentligen tänkte jag åka med frugan till USA en långweekend nästa år, men nu funderar jag på om vi kan använda poängen att åka till Thailand istället i Januari.
Frågan är om detta går: Åka 2 stk vuxna med 2-4-1 vouchern i normal klass och sen klämma in äldsta dottern (5 år) på en plats med 30.000 poäng och yngsta (1 år) gratis. Funkar det eller det kommer vara omöjligt att få till ?

Har aldrig bokat en bonusresa tidigare
Spara poängen och vouchern och res till Hong Kong istället. Direktflyg med SAS, billiga biljetter i GO och ger en del nya poäng. Då kan du ta en långhelg med frugan i business vid senare tillfälle och dessutom ha poäng kvar till annat. Inte svar på frågan, men bara ett tips till alternativt upplägg som ger er sol i Januari utan alltför stor utgift och du kan få bättre värde för vouchern.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen