Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Blir trött på det ständiga schackspelande man får bedriva mot SAS nuförtiden då man blir omflyttad från den plats man har valt ombord flera ggr, både före och efter check in. Inte för att det spelar så stor roll vart jag sitter i planet på kortdistans, men man vill ju gärna veta vilken plats man har när man boardar...
Jag flyger iofs inte så mycket med SAS, inrikes ARN-LLA tor ca 25 ggr per år till lantstället, men detta har aldrig hänt mig.

Jag tycker man blir omflyttad ganska ofta. Har också lärt mig att aldrig sätta sig på första raden i GO utfall Plus utökas.
Men håller med, underliga förflyttningar ibland. När man frågor vid check in disken så är standarsvaret, "De kanske bytte kärra, de händer" Nej, inte det som är skälet.

Blir trött på det ständiga schackspelande man får bedriva mot SAS nuförtiden då man blir omflyttad från den plats man har valt ombord flera ggr, både före och efter check in. Inte för att det spelar så stor roll vart jag sitter i planet på kortdistans, men man vill ju gärna veta vilken plats man har när man boardar...
Händer mig aldrig och då flyger jag 130 gånger om året med SAS i snitt. Endast vid byte av plan.

Flög med LN-RKP i ekonomi inatt, det var nog den mest speciella flygturen jag kan minnas.

Jag satt i säte 30H, vilken inte har tillgång till IFE. Då jag slumrade till från pushback till middagen fick jag ingen Ipod för att se på film. Dessa var redan utdelade till sista man då ett antal IFE i ekonomi ej fungerade. Under middagen började min läslampa slå på och av sig själv med en minuts mellanrum. Efter 3-4 sådana cykler stannande den på resten av resan. Flygvärdninnan kunde inte annat göra än svära lite över planet och ge mig en ögonmask.

Som tur var sov jag igenom större delen av resan och biljetten var riktigt billig. Men jag kan inte tänka mig att många som reser med SAS med det där planet återkommer på grund av upplevelsen. Ska bli spännande och se om mina klagomål kan ge någon form av resultat.

Tjena,

Skall flyga ned till CPH idag 26/11 för att se Kent konserten.
Bokade biljetter i MYCKET god tid 21/4. Upptäcker idag på väg till flyget att de
ändrat avgångstid från 11:35 till 10:00. Finns inte en chans att hinna till ARN i tid.
Ringer till SAS och får prata med en HÖGST osympatisk person på DS (direct sales).
Han säger med spydig röst att SAS har skickat ut mail den 27/5 om att tiden är ändrat via mail.
Till saken hör att jag inte fått detta mail, är EBS så jag är lite van med SAS's 'ändringar men denna information har inte kommit fram men SAS säger att de har gjort vad de förväntas göra!
Hur går jag vidare med detta då SAS vägrar boka om oss till 13:30 flighten till CPH utan att behöva betala både en arm och ett ben.

Tack på förhand

Principiellt har SAS rätt. Mitt tips är att åka ut till Arlanda och ta det direkt med dem vid biljettdiskarna så ordnar det sig nog. De har en något mer pragmatiskt kundhantering då de står öga mot öga med sina kunder.

Skulle gjort det, nu bokade jag om via deras telesales då jag kände mig aningens för upprörd att stå öga mot öga mot deras personal.
Trodde SAS hade bättre system/kundvård/support än detta.
Börjar bli dags att ses sig om efter en annan leverantör. Tragiskt.

Du kan nog inte hitta annan leverantör som beter sig bättre. Om avgången varit ändrad sedan Maj så borde du ju haft tid att upptäcka det på egen hand, normalt så kollar iallafall jag mina bokningar nån gång i månaden fram till avreseveckan då jag brukar refresha dagligen.

Toppen