Valley
Medlem
En liten tråkig utveckling i denna tråd tyvärr. Kanske bra om vi kommer ihåg att:
1. Olika människor har olika förutsättningar
2. Olika människor har olika behov
3. Olika människor har olika prioriteringar
Vad som känns bra och rätt för en person passar kanske inte en annan. Så det blir tråkigt om vi skall använda ord som "idioti" och "dum i huvudet" bara för att det finns en olik uppfattning.
En ganska vanlig kommentar jag får är "du reser ju hela tiden, vad spännande"? Jag tycker om resande men destinationen är det viktiga. Men när jag berättar hur mitt liv ser ut blir frågan annorlunda: "hur orkar du"?
Idag är en sådan dag.. I skrivande stund sitter jag vid gaten på Arlanda och väntar på avgång med Austrian till Wien. Klev upp 05.00 en söndag morgon för att hinna med denna. Sedan skall jag till New York där jag har två möten innan jag skall vidare till Nashville för veckan. Hem på söndag, för att sedan vända tillbaka söndagen efter med möten och events i New York, LA, Las Vegas och Palo Alto. Allt detta mitt under en renovering hemma.
Men att det skulle vara så himla glamouröst stämmer nog inte i mitt fall just nu, i mitt tycke..
..... å lyckliga du som får vara ute och resa så mycket. Och nu har du varit i Rom en hel vecka, lyllo du........
Jodå svarar du. Jag fick välja om jag ville bo inne i Rom och ha många timmars restid till kunden enkel väg eller bo på ett hotell vid ett industriområde i närheten av företaget som erbjöd shuttleservice. Valet var enkelt.
Kvällarna tillbringades i stort på hotellrummet med att förbereda nästa dag.
Och hemresan gick som man kunde vänta sig. Sket sig redan i starten, och det blev övernattning i Köpenhamn istället för att komma hem med sista flighten. Det glamourösa resarlivet helt enkelt.
..... men nu överdriver du allt, så illa kan det väl ändå inte ha varit........
Så kunde diskussioner te sig med vännerna