Fredrik Andersson
Medlem
Hej, vet inte om jag skriver detta i rätt forum.
Vi har på vårt företag ett antal serviceingenjörer som reser runt i världen och utför service och installationer på fartyg.
På senaste tiden så har dessa personers bagage bestående av verktygslådor, och delar blivit försenade av flygbolagen. Dessa verktygslådor har blivit så försenade att serviceuppdragen har varit tvungna att ställas in helt. Våra kostnader för varje inställt uppdrag ligger på ca 30-60.000:-SEK
Finns det någon möjlighet att ställa ersättningskrav på resebolagen för dessa merkostnader som det fört med sig?
Är det någon som vet om det finns någon typ av försäkring som skulle kunna täcka sådana här förluster?
Vi har på vårt företag ett antal serviceingenjörer som reser runt i världen och utför service och installationer på fartyg.
På senaste tiden så har dessa personers bagage bestående av verktygslådor, och delar blivit försenade av flygbolagen. Dessa verktygslådor har blivit så försenade att serviceuppdragen har varit tvungna att ställas in helt. Våra kostnader för varje inställt uppdrag ligger på ca 30-60.000:-SEK
Finns det någon möjlighet att ställa ersättningskrav på resebolagen för dessa merkostnader som det fört med sig?
Är det någon som vet om det finns någon typ av försäkring som skulle kunna täcka sådana här förluster?