Jag har just vaknat upp i Fort Lauderdale och konstaterat att Trump kommer att bli president. Jag tror inte det påverkar resandet så mycket om han inte inför för många tokigheter. Vi människor anpassar oss rätt lätt till nya tokigheter. Det förekommer ju omorganisationen på företagen man jobbar på utan att man begriper varför och man anpassar sej även till detta. Resandet syrs ju mycket av de affärsförbindelser som finns och där tror jag inte en ny president gör från och till. Inget handelsavtal med Europa, ja det blir inga större skillnader mot idag.
Eftersom jag inte varit i USA på ett par år konstaterade jag att man numera med ESTA först vid immigration fick passera automater för intresekontroll som tog ganska så lång tid att komma igen med att svara på frågor och ta fingeravtryck. När stt detta var klart så var det dags att ställa sig i den sedvanliga kön till en immigrationofficer och göra den gamla manuella proceduren. Vad har man vunnit med automaterna? Inte gick det snabbare. Ser fram emot denna procedur på Arlanda istället.
För övrigt var det första resan i SAS nya bussinesklass med ny kabin. Ett lyft, superb service, även med norsk besättning. Skolmatbrickan borta, rätterna kom in en efter en och smakade mycket bra. Här har SAS enligt min mening gått om BA i både komfort och mat. Man kan numera kan prioritera SAS över Atlanten.