Senaste nytt

Diverse nyheter från IAG kapitalmarknadsdag 2016

Homer

Medlem
Club Europe to be launched on domestic flights

Aer Lingus – positioning as the leading “value carrier” across the North Atlantic; Aer Club now pencilled in for Q4 2016 launch

Vueling – will convert its loyalty programme into Avios in Q1 2017

Avios – BAEC, Iberia Plus and Meridiana Club to move onto the Avios IT platform during 2017

Avios – BAEC, Iberia Plus and Meridiana Club to move onto the Avios IT platform during 2017

£400m investment in CW: Ambition to create an experience that exceeds that of our key competitors

Transform food & drink- radical improvement in quality and presentation, increase choice through pre-order
Step change in service- premium service training, complete redesign of service routine, performance management
Best night’s sleep- new ambience to maximise sleep, better soft product including bedding, new seat in development
Best ground service- 'First Wing' opening at LHR in 2017, new LGW lounge opens in Jan 2017, new Boston lounge coming soon

72 self-service bag-check desks to be introducedat Heathrow and Gatwick next year

Substantial seat densification– 25 aircraft in the Boeing 777 fleet – including the full Gatwick fleet – to move to 10-across in World Traveller compared to the current 9-across; Gatwick 777 fleet to also lose eight seats in Club World whilst gaining 24 in World Traveller Plus; Heathrow A320 fleet to gain another 12 seats, Heathrow A321 fleet to gain another 13 seats This means that BA A320 aircraft will have the same number of seats as easyJet.


More aggressive tailoring of short-haul network to reduce flights to business cities in the summer and replace with flights to leisure destinations (a 3-route trial increased load factor from 43% to 86%)



A320 goes from 168 to 180 seats by winter 2017
A321 goes from 205 to 218 seats by summer 2018

IAG - International Airlines Group - Presentations

slides
Dropbox - Capital Markets Day Slides.pdf


Mer om förändringar i catering för WTP och Club World
Improvements - FlyerTalk Forums
 
Substantial seat densification– 25 aircraft in the Boeing 777 fleet – including the full Gatwick fleet – to move to 10-across in World Traveller compared to the current 9-across; Gatwick 777 fleet to also lose eight seats in Club World whilst gaining 24 in World Traveller Plus; Heathrow A320 fleet to gain another 12 seats, Heathrow A321 fleet to gain another 13 seats This means that BA A320 aircraft will have the same number of seats as easyJet.

Hejdå BA (igen). Man får inte plats 10 i bredd på 777 och deras A320 är redan för trång.
 
Hejdå BA (igen). Man får inte plats 10 i bredd på 777 och deras A320 är redan för trång.
Illa. United går väl snart över till 10 också, American, Air France, Air Canada och Austrian har det redan tror jag. Blir allt svårare att ta sig över atlanten på någorlunda värdigt vis i Ekonomi.
 
Illa. United går väl snart över till 10 också, American, Air France, Air Canada och Austrian har det redan tror jag. Blir allt svårare att ta sig över atlanten på någorlunda värdigt vis i Ekonomi.
Du har fortfarande flygbolagen som kör Airbus A330/A340 som t ex SAS, Finnair, Air France, KLM, Brussels Airlines, Lufthansa, SWISS.
 
SAS seglar ju plötsligt upp som ett av de attraktivare sätten att ta sig över Atlanten.

Jag undrar i hur mycket detta landar i slotbegränsningar på LHR? En anledning om något varför A380 fortfarande kan vara ett attraktivt alternativ på vissa flygplatser.
 
Jag tror mer det handlar om att mota lcc bolagen. Se bara vilka nya linjer ba öppnar från gatwick tex.

Och lcc har bevisat att "gemene man" inte har något alls emot att boka 10 abreast på 777. Sedan klagar de i efterhand men bokar samma nästa gång. Med andra ord säger marknaden att det är slöseri att *inte* ha 10.

Inte bara lcc för den skull, även me3 bolagen har väl (kanske inte alltid men ofta) 10?
 
Ganska klart vad som är anledningen

BA’s boss, Alex Cruz, made the point that the densification of the 777 would bring seat costs below Norwegian’s 787.



Notera att de även dubblerar WTP kabinen, betala lite mer om du vill ha mer utrymme
 
Ganska klart vad som är anledningen

BA’s boss, Alex Cruz, made the point that the densification of the 777 would bring seat costs below Norwegian’s 787.



Notera att de även dubblerar WTP kabinen, betala lite mer om du vill ha mer utrymme

Samtidigt som man slaktar WTP-servicen med ambient snack och annat roligt.
 
Återstår att se vad Both WTP meals will be of CW standard. Extra options at pre-order level expected. betyder.
(Afternoon Tea i WTP kanske)
 
Toppen